MIPE și Ministerul Educației lansează un apel de proiecte dedicat activităților educative din afara sălii de clasă
Numărul 40, 27 oct. - 2 nov. 2021 » Direct de la sursă
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman 2014 - 2020, alături de Ministerul Educației, lansează apelul de proiecte Educație nonformală în sistem outdoor, potrivit unui comunicat citat de Agerpres. Apelul, de tip competitiv, are o alocare de 15,04 milioane euro, din care 13,12 milioane pentru regiunile Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est și Sud-Muntenia, iar 1,92 milioane pentru București-Ilfov.
Conform sursei citate, valoarea eligibilă a unui proiect este de minimum 101.000 euro și maximum 350.000 de euro.
Scopul lansării acestui apel este creșterea ratei de participare în învățământul primar și secundar și dezvoltarea unor măsuri integrate de prevenție, precum și îmbunătățirea competențelor personalului didactic, astfel încât să fie asigurate servicii educaționale de calitate, în armonie cu nevoile elevilor și promovării unei școli incluzive.
Potrivit reprezentanților MIPE, se vor finanța activități care se vor desfășura în afara sălii de clasă, în special în spațiile amenajate prin intermediul proiectului, inclusiv în aer liber. Lista de activități propuse reprezintă exemple orientative, acestea putând fi planificate și nuanțate în cadrul proiectelor depuse, în funcție de nevoile și particularitățile fiecărei școli implicate.
„Copiii noștri se pot dezvolta complet și armonios dacă au, pe lângă materiile de la clasă, posibilitatea să se exprime prin artă, muzică, sport sau dacă primesc îndrumare în diferite cunoștințe de care au nevoie în viață. Salut modul în care Ministerul Educației și MIPE au gândit acest apel de proiecte ce vine cu un suflu de inovare și completează ceea ce se învață acum la școală”, a spus secretarul de stat în MIPE, Csilla Hegedus.
Proiectul va asigura finanțare europeană pentru acțiuni activ-participative, interactive, centrate pe copil, programe socio-educaționale de dezvoltare cognitivă, activități educaționale pentru dezvoltarea și obținerea de competențe, cluburi și ateliere/cercuri pe domenii de interese care ajută la dezvoltarea aptitudinilor socio-emoționale, de autoexprimare, cu accent pe dezvoltarea limbajului.
„Sunt prevăzute, de asemenea, activități interdisciplinare pentru prevenirea și tratarea analfabetismului funcțional, activități pregătitoare pentru preșcolari și elevi care urmează să intre într-un alt ciclu școlar, dar și activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii, prin sport, artă, educație în aer liber și alte tipuri de activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea sau abilitățile de leadership. Nu lipsesc activitățile de educație pentru sănătate, igienă și nutriție sănătoasă sau cele care vizează creșterea stimei de sine ori educația interculturală”, se mai precizează în comunicat.
Reprezentanții MIPE susțin că vor beneficia de rezultatele finanțării elevii din învățământul preuniversitar obligatoriu (clasele 0-X), în special elevii din grupurile vulnerabile și elevii aparținând minorității roma, elevi din mediul rural și cei cu dezabilități, elevi din comunitățile dezavantajate socio-economic. Totodată, proiectul are în vedere și dezvoltarea competențelor personalului didactic și personalului de sprijin din învățământul preuniversitar obligatoriu.
„Pot depune proiecte inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și organisme aflate în subordinea Ministerului Educației, instituții de învățământ (ISCED 1-3) acreditate, publice și private, din rețeaua școlară națională, agenții, structuri/alte organisme aflate în subordinea/coordonarea ME și alte organisme publice cu atribuții în domeniul educației și formării profesionale, inclusiv asigurarea calității în învățământul preuniversitar, furnizori de servicii de orientare, consiliere, mediere școlară și servicii alternative, publici și privați, instituții de cult și asociații religioase, ANP și instituții subordonate, instituții/agenții guvernamentale cu atribuții în domeniul incluziunii sociale, APL cu atribuții în domeniul educației de nivel preuniversitar, ONG-uri”, se mai spune în comunicat.
Sistemul informatic MySMIS 2014 va fi deschis astăzi, 27 octombrie 2021, ora 16.00, și se va închide la 27 decembrie 2021, ora 16.00.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial