MMPS a publicat, pentru consultare, Procedura de autorizare a unităților protejate
Telex » Știri 18 septembrie 2020
Ministerul Muncii şi protecţiei Sociale (MMPS) a elaborat un proiect de ordin privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate, proiect publicat pe site-ul instituţiei, pentru consultare. Procedura stabilește modalitatea de autorizare și funcționare a unităților protejate pe baza autorizației eliberate în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În vederea autorizării ca unitate protejată, o entitate trebuie să respecte prevederile art. 5 pct. 29 și art. 81 alin. (1) și (2) din actul normativ menţionat, și anume:
▪ să fie operator economic cu personalitate juridică și gestiune proprie, care are angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide gradul III, reprezentând cel puțin 30% din numărul total al angajaților, iar timpul de lucru cumulat al persoanelor cu handicap/invalide gradul III înseamnă cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților;
▪ să fie secție, atelier sau altă structură, fără personalitate juridică, cu gestiune proprie, din cadrul unei instituții publice sau din cadrul unei organizații fără scop patrimonial, care are angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide gradul III, reprezentând cel puțin 30% din numărul total al angajaților secției, atelierului sau structurii, iar timpul de lucru cumulat al persoanelor cu handicap/invalide gradul III înseamnă cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților din secție, atelier sau structură.
▪ să fie persoană fizică deținătoare a unui document care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III în situația în care: i) este autorizată în baza unei legi speciale să desfășoare activități independente, atât individual, cât și în una din formele de organizare ale profesiei respective, reglementate potrivit legii; ii) este persoană fizică autorizată; iii) este membru titular al unei întreprinderi individuale ori al unei întreprinderi familiale, organizate potrivit legii.
Autorizațiile eliberate au valabilitate de 3 ani. Autorizația își păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite dispozițiile legale referitoare la autorizarea unităților protejate. Eliberarea unei noi autorizații ori de câte ori situația o impune, atrage după sine încetarea valabilității autorizației deținute.
La expirarea termenului de valabilitate a Autorizației, entitatea interesată reia procesul de autorizare.
Potrivit procedurii, unitatea protejată autorizată are obligația ca, până la data de 31 ianuarie a anului în curs, să prezinte Autorității raportul de activitate pentru anul precedent. Anual, structura de specialitate analizează rapoartele de activitate, rezultatul analizei fiind consemnat în Raportul de activitate a Autorității.
Pe perioada suspendării autorizației, unitatea protejată autorizată nu mai beneficiază de facilitățile prevăzute de lege.
Retragerea autorizației se poate face în următoarele situații:
a) nerespectarea prevederilor legale cu privire la organizarea și funcționarea ca unitate protejată, constatate de structura de specialitate, în urma analizării raportului de activitate; b) neprezentarea de către unitatea protejată, în termen de 30 de zile de la data suspendării, a raportului de activitate; c) nerespectarea prevederilor art. 3; d) nerespectarea prevederilor art. 4, constatată în urma analizei, de către structura de specialitate, a documentelor; e) la propunerea organelor competente, ca urmare a nerespectării condițiilor de autorizare și de funcționare; f) la cerere.
Retragerea autorizației presupune radierea unității protejate din Registrul unităților protejate.
În termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a acestui ordin, unitățile protejate autorizate în baza Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecției sociale nr. 1.372/2010, cu modificările și completările ulterioare vor completa dosarul conform art. 4, în vederea emiterii unei noi autorizații.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial