MyWIZ - Business în cloud
MMPS: Registrul electronic de evidenţă a zilierilor, disponibil prin aplicaţia „Inspecţia Muncii”, a devenit obligatoriu din 25 iulie 2020

MMPS: Registrul electronic de evidență a zilierilor, disponibil prin aplicația „Inspecția Muncii”, a devenit obligatoriu din 25 iulie 2020

Telex » Știri 25 iulie 2020  

Persoanele care utilizează zilieri pentru diferite activităţi cu caracter temporar sunt obligate, începând de sâmbătă, 25 iulie 2020, să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic, potrivit Ordinului nr. 1.140/2020 al ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, publicat – după cum am mai informat – în Monitorul Oficial nr. 651 din 23 iulie 2020. Actul normativ stabileşte ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfăşoară aplicaţia mobilă denumită „Inspectia Muncii”.

„Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale este, încă de la începutul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. (…) Trecem într-o nouă etapă: persoanele care lucrează cu zilieri vor ţine evidenţa lor, precum şi a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicaţie care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”, a declarat ministrul de resort, Violeta Alexandru, citată într-un comunicat al MMPS.

Aplicaţia „Inspecţia Muncii” este pusă la dispoziţie gratuit şi este disponibilă, în funcţie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicaţiilor PlayStore sau AppStore. Toate informaţiile necesare unui utilizator al aplicaţiei mobile „Inspecţia Muncii” se vor putea obţine accesând site-ul Inspecţiei Muncii, unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum şi Termenii şi Condiţiile de utilizare a aplicaţiei.

„«Inspecţia Muncii» este o aplicaţie modernă, uşor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor şi reprezintă singura modalitate legală de înregistrare a activităţilor prestate de zilieri, fiind atât în avantajul angajatorului, cât şi al lucrătorului, ambii beneficiind, astfel, de protecţia legii”, menţionează MMPS.

Pentru înfiinţarea Registrului, beneficiarii de lucrări care apelează la zilieri trebuie să obţină numele de utilizator şi parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială îşi au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obţine parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poată lucra în aplicaţie.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.