MyWIZ, secretul contabililor de succes
MMSS a finalizat sistemul informatic integrat și platforma de interoperabilitate și interconectare a bazelor de date între minister și instituții centrale și locale

MMSS a finalizat sistemul informatic integrat și platforma de interoperabilitate și interconectare a bazelor de date între minister și instituții centrale și locale

Telex » Știri 20 decembrie 2023  

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) au finalizat implementarea proiectului "HUB de Servicii MMSS - SII MMSS", cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, care a avut ca scop implementarea unui sistem informatic integrat pentru gestionarea informațiilor privind evenimentele de viață specifice. „Dezvoltarea sistemului informatic integrat și a platformei de interoperabilitate și interconectare a datelor între minister și instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa, precum și cu alte instituții de la nivel central și local permite optimizarea fluxului de depunere a documentelor și de soluționare a solicitărilor venite din partea cetățenilor și a mediului de afaceri”, se menționează într-un comunicat al MMSS.

Astfel, s-a creat posibilitatea depunerii online a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMSS, modulul e-Asistență Socială, dar și de consultare online a propriilor informații de către orice cetățean sau întreprindere.

Totodată, a fost creat un instrument informatic de verificări încrucișate, care să asigure mecanisme de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă și care să furnizeze date corecte puse la dispoziția celor care gestionează fondurile publice.

Prin implementarea sistemului informatic integrat, principalul rezultat al proiectului, se va asigura managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate ale MMSS, corelate cu evenimentele de viață specifice. În acest fel, interacțiunea cetățeanului cu ministerul, dar și cu instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS, se va putea desfășura în mediul online printr-un singur punct de contact – portalul MMSS.

Beneficiile implementării proiectului se vor regăsi în calitatea serviciilor electronice oferite cetățenilor, dar și la nivel guvernamental, instituțional și de colaborare între instituțiile publice de la nivel central și local, implicate în procesul de interacțiune cu cetățenii și cu mediul de afaceri.

Conferința de încheiere a proiectului, desfășurată în format mixt, cu participare fizică și online, a reunit peste 100 de specialiști, reprezentanți ai administrației publice centrale și locale din domeniul serviciilor sociale. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 133.136.679,70 lei, din care 112.280.486,44 lei reprezintă valoarea cofinanțării UE. Perioada de implementare este 29.04.2021-28.12.2023.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.