Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
MMSS a lansat în dezbatere publică proiectul de HG privind creșterea salariului de bază minim brut la 3.700 lei lunar, de la 1 iulie

MMSS a lansat în dezbatere publică proiectul de HG privind creșterea salariului de bază minim brut la 3.700 lei lunar, de la 1 iulie

Numărul 21, 29 mai - 4 iun. 2024  »  Direct de la sursă

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, proiectul de HOTĂRÂRE a Guvernului pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prin care se propune ca salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată să fie majorat la 3.700 lei lunar începând cu data de 1 iulie 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 12,12%, față de luna iunie 2024. „În luna iunie 2024 tariful orar este de 19,960 lei/oră pentru un program complet de lucru 165,333 ore pe lună, iar din luna iulie 2024 tariful orar va fi de 22,024 lei/oră pentru un program complet de lucru de 168,000 ore/lună”, se precizează în Nota de fundamentare care însoțește proiectul de act normativ.

Potrivit MMSS, în România beneficiază în prezent de salariul minim brut garantat în plată un număr de circa 760.000 de salariați, ceea ce reprezintă un procentaj de 13,9 % din numărul total de salariați activi. De majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 3.700 de lei vor beneficia 1.871.266 salariați.

Majorarea salariului de baza minim brut pe tara influențează, pe lângă cei 1.871.266 de salariați direct afectați, și mult mai multe drepturi și obligații, astfel: ● modificarea salariului de baza minim brut pe țară determină creșterea contribuției pentru persoane cu handicap neîncadrate întrucât acest calcul se raportează la salariul minim (Legea nr. 448/2006 art.78 alin.(3)); ● modificarea bazei anuale de calcul al contribuției de asigurări sociale în cazul persoanelor care realizează venituri din activități independente/drepturi de proprietate intelectuală întrucât venitul ales de contribuabil nu poate fi mai mic decât nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, în vigoare la termenul de depunere a declarației unice privind veniturile estimate (Legea 227/2015 art.151); ● majorarea plafonului în funcție de care persoanelor fizice ce obțin venituri non-salariale le poate reveni obligația de a plăti contribuții de asigurări sociale și asigurări sociale de sănătate întrucât aceste plafoane se determină în funcție de nivelul salariului de bază minim brut pe țară în vigoare la termenul de depunere a declarației unice pentru veniturile estimate; ● majorarea normelor de venit pentru veniturile din activități independente impuse pe baza normelor de venit. Norma de venit pentru fiecare activitate desfășurată de contribuabil nu poate fi mai mică decât salariul de baza minim brut pe țară garantat în plată, în vigoare la momentul stabilirii acesteia, înmulțit cu 12. (Legea 227/2015 – art.69(3)); ● modificarea salariului de bază minim brut pe țară determină creșterea punctului de amendă întrucât acesta se raportează la salariul minim (OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice – art.98).

Inițiatorii menționează, în Nota de fundamentare, că urmează a fi îndeplinită procedura privind efectuarea testului IMM, prevăzută de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii. Măsura creșterii salariului minim afectează sectoare cum ar fi comerțul, transporturile și întreprinderile mici și mijlocii unde nivelul salariilor este mai mic față de medie, cu influențe asupra creșterii cheltuielilor cu forța de muncă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.