MyWIZ - Business în cloud
Modificări la Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii: termenul până la care debitorii pot beneficia de această măsură s-a prelungit până la 30 iunie 2022

Modificări la Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii: termenul până la care debitorii pot beneficia de această măsură s-a prelungit până la 30 iunie 2022

Numărul 8, 2-8 mar. 2022  »  Curier legislativ

În Monitorul Oficial nr. 206 din 2 martie 2022 a fost publicat Ordinul nr. 64/2022 al președintelui ANOFM privind modificarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii în conformitate cu prevederile cap. II — Anularea unor obligații accesorii din OUG nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale, aprobată prin Ordinul președintelui ANOFM nr. 85/2021. Potrivit noului act normativ, ANOFM prin entitățile publice subordonate cu personalitate juridică (AJOFM/AMOFM/CRFPA) acordă amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii Fișei de calcul/Deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2022 inclusiv (termenul prevăzut în reglementările valabile până la apariția acestui Ordin era 31 martie 2021), în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică AJOFM/AMOFM/CRFPA conform art. XIII alin. (1) din ordonanța de urgență.

De asemenea, de la data emiterii deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii, pentru obligațiile de plată accesorii care fac obiectul amânării la plată  nu se efectuează stingerea până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2022 inclusiv, după caz. În situația în care debitorul nu depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2022 inclusiv, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite și comunică decizia de pierdere a valabilității amânării la plată a obligațiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 7 la prezenta procedură.

Noul Ordin mai prevede, între altele, că anularea obligațiilor de plată accesorii se solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat AJOFM/AMOFM/ CRFPA, conform art. 3 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta procedură, depusă la registratura AJOFM/AMOFM/ CRFPA sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 30 iunie 2022 inclusiv.  În situația în care au fost stinse obligații de plată accesorii în perioada cuprinsă între data de 14 mai 2020 și data de 30 iunie 2022 inclusiv, ce pot face obiectul anulării, precum și în cazul accesoriilor incluse în ratele de eșalonare cu termene de plată după data de 14 mai 2020, achitate odată cu plata ratei de eșalonare, potrivit art. XVI alin. (2) din ordonanța de urgență, se naște dreptul de restituire al debitorului, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.