Modificări la Procedura de implementare a Programului național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM
Numărul 13, 5-11 apr. 2023 » Curier legislativ
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) a adus, prin Ordinul nr. 616/2023 publicat în Monitorul Oficial nr. 281 din 4 aprilie 2023, o serie de modificări la Procedura de implementare a Programului național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul MAT nr. 1.314/2022. Printre altele, noul act normativ prevede că beneficiarul acordului de finanțare este obligat ca, pentru o perioadă de minimum 2 ani din momentul finalizării implementării proiectului, să mențină, la locația de implementare a proiectului, minim numărul locurilor de muncă pentru care a primit finanțare și tipul pentru care a primit punctaj suplimentar al acestora. În cazul în care, în perioada menționată, acestea se vacantează din diverse cauze, beneficiarul este obligat ca, în termen de maximum 45 de zile, să ocupe locul/locurile de muncă vacant/vacante, păstrând numărul minim și tipul pentru care a primit finanțare. La tipul locurilor de muncă se permit modificări în perioada de menținere între șomer, absolvent începând cu anul 2019 (anterior, Ordinul stipula „absolvent după anul 2019”, n.r.), persoană defavorizată definită conform legislației sau persoană cu dizabilități. Menținerea numărului minim de locuri de muncă create prin proiect pe parcursul perioadei de valabilitate a acordului de finanțare se va verifica de către AIMMAIPE …... în cadrul procesului de monitorizare; locul de muncă se consideră a fi creat prin proiect dacă este creat și ocupat între data semnării acordului de finanțare și data plății cererii de rambursare, de către o persoană care nu a avut raporturi de muncă în ultimele 6 luni cu întreprinderea aplicantă, anterior semnării acordului de finanțare. În perioada de menținere a locului/locurilor de muncă, un contract de muncă nu poate fi suspendat de mai mult de 2 ori, cu excepția situațiilor excepționale impuse prin legislație specială emisă de autoritățile competente.
De asemenea, Ordinul nr. 616/2023 prevede că, la cererea-tip de rambursare a ajutorului de minimis, se anexează documentele justificative în ordinea activităților completate în formularul de decont: ▪ declarația pe propria răspundere a beneficiarului că activul/activele achiziționat/achiziționate este/sunt nou/noi și pus/puse în funcțiune la locul implementării proiectului și că nu aplică pentru acesta/acestea amortizarea accelerată prevăzută de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; ▪ contract/poliță de asigurare pentru bunurile achiziționate prin program împotriva tuturor riscurilor, cesionat/cesionată în favoarea AIMMAIPE/instituției partenere; ▪ dovada deținerii brevetului de invenție sau a certificatului de înregistrare a mărcii (anterior se făcea referire doar la certificatul de deținere a brevetului de invenție, n.r.); ▪ copia certificată a cărții de identitate a mijlocului de transport achiziționat, din care să rezulte categoria de folosință, după caz; ▪ pentru toate documentele provenite din străinătate vor fi prezentate traduceri autorizate; ▪ dovada achiziției proprietății pentru spații de lucru, spații de producție și spații pentru prestări servicii și comerț, inclusiv pentru corturi pentru organizare evenimente și baloane presostatice (contract de vânzare-cumpărare), raportul de evaluare a activului întocmit de expert autorizat ANEVAR și extras de carte funciară din care să reiasă destinația nonlocativă a spațiului, cu excepția spațiilor mobile de lucru/producție/ prestări servicii/comerț, corturi pentru organizare evenimente și baloane presostatice; ▪ pentru licențe și software – factura fiscală tradusă în limba română de către un traducător autorizat (pentru furnizori externi), contract din care să reiasă obiectul cheltuielii; ▪ pentru cursuri de dezvoltare a abilităților antreprenoriale – factură fiscală, în original și copie certificată, copie certificată după diploma de absolvire, dovadă a pregătirii antreprenoriale și/sau a dobândirii, inclusiv a cunoștințelor digitale. Exemple de documente care atestă cunoștințele antreprenoriale și/sau digitale – diplomă de licență/master/doctorat/atestat/adeverință/certificat, eliberate de Ministerul Educației, sau diploma de absolvire a unor cursuri de pregătire antreprenorială/competențe digitale acreditate ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări), UNCTAD Geneva; ▪ pentru consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul programului și/sau implementarea proiectului – contractul de prestări servicii cu furnizorul de servicii de consultanță [1]; statutul (ONG, asociații, fundații etc.) sau certificatul constatator al furnizorului de consultanță pentru întreprinderile definite conform Legii nr. 346/2004, cu codul CAEN autorizat din clasa 70 (în copie certificată), factură fiscală, în original și copie certificată, proces verbal privind execuția contractului de consultanță; ▪ pentru locul/locurile de muncă nou-creat/create în cadrul proiectului – dovada creării acestuia/acestora se va face cu contractul individual de muncă înregistrat, cu normă completă, încheiat pe perioadă nedeterminată, extras Reges, registru salariați din Revisal și raport per salariat din Revisal și, ulterior, pe o perioadă de raportare de doi ani după finalizarea implementării proiectului, se va face dovada menținerii acestuia/acestora cu documentele prevăzute de legislația în vigoare (extras Reges, registru salariați din Revisal și raport per salariat din Revisal); ▪ pentru fiecare tip de cheltuială efectuată și depusă spre rambursare, cu excepția sumei forfetare, se anexează facturile în original, însoțite de instrumentele care dovedesc efectuarea plății integrale (ordine de plată/chitanță/foaie de vărsământ/bilet la ordin trecut prin bancă și plătit prin bancă/dispoziții de plată interne și externe traduse autorizat în limba română, extras de cont).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național