MyWIZ, secretul contabililor de succes
Modificări la Procedura privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor pentru sumele determinate conform deciziei de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR emise în baza Programului IMM INVEST ROMÂNIA

Modificări la Procedura privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor pentru sumele determinate conform deciziei de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR emise în baza Programului IMM INVEST ROMÂNIA

Numărul 18, 11-17 mai 2022  »  Curier legislativ

În Monitorul Oficial nr. 473 din 12 mai 2022 a fost publicat Ordinul nr. 1.146/2022 al ministrului Finanțelor privind modificarea OMFP nr. 1958/2020 pentru aprobarea Procedurii privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor pentru sumele determinate conform deciziei de plată a sumelor de virat în contul Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), emise în baza OUG nr. 110/2017 privind Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii – IMM INVEST ROMÂNIA. Potrivit actului normativ, angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor se realizează de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, exclusiv în baza deciziei de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR, după caz, emise de către FNGCIMM sau FGCR, în calitate de administratori ai schemei, care constituie document justificativ prin care se atestă atât realitatea cuantumului obligației de plată, cât și modul de determinare a acestuia, stabilit conform prevederilor legale în vigoare. Prin emiterea deciziei de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR administratorul schemei certifică realitatea, regularitatea și legalitatea operațiunilor privind determinarea sumei. Angajarea cheltuielilor se efectuează în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Finanțelor – Acțiuni generale. Documentele privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor se întocmesc de către Ministerul Finanțelor – Direcția generală ajutor de stat. Ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții va informa FNGCIMM/FGCR cu privire la limita maximă a bugetului trimestrial alocat pentru emiterea deciziilor de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR în termen de maximum 5 zile de la data la care aceasta i-a fost comunicată.

FNGCIMM/FGCR poate emite decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR doar în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanțelor – Direcția generală ajutor de stat. Deciziile de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR emise de către administratorul schemei în condițiile legii și cu respectarea prevederilor prezentei proceduri se transmit Direcției generale ajutor de stat, până la data de 15 a fiecărei luni, în format electronic, pe adresa de e-mail a Registraturii generale a Ministerului Finanțelor. Angajamentul legal materializat în dispoziție de plată se întocmește de către Direcția generală ajutor de stat în formă scrisă exclusiv în baza Deciziei de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM/FGCR. Modelul dispoziției de plată este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.