Muzeul Hărților | Aplicația AR Călătoria Novei/ Nova's Quest, o experiență interactivă amuzantă și educativă

Muzeul Hărților | Aplicația AR Călătoria Novei/ Nova's Quest, o experiență interactivă amuzantă și educativă

Numărul 21, 29 mai - 4 iun. 2024  »  Roza vânturilor

Muzeul Hărților anunță lansarea, la 1 iunie a.c., a aplicației AR Călătoria Novei/Nova's Quest, destinată copiilor de 10-14 ani și publicului tânăr, pasionat de tehnologie. „Această aplicație de tip edutainment propune o experiență interactivă, deopotrivă amuzantă și educativă, ce creează conexiuni între diferite elemente din programa școlară și patrimoniul expus, fiind astfel o premieră absolută în lumea muzeală românească”, se menționează într-un comunicat al instituției.

Călătoria Novei/Nova's Quest fost dezvoltată de Muzeul Hărților și Augmented Space Agency prin intermediul DOORS - Digital Incubator for Museums, un proiect derulat de un consorțiu european format din Ars Electronica, MUSEUM BOOSTER și ECSITE și finanțat prin programul Horizon 2020 al UE.

Aplicația este gratuită, disponibilă în App Store și Play Store și se poate descărca pe telefoane smart și tablete, astfel:

App Store: https://apps.apple.com/us/app/novas-quest/id6467655891;

Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.asa.doorsar.

„În aplicație o veți cunoaște pe Nova, o călătoare interstelară, care vine din viitor prin intermediul tehnologiei de realitate augmentată (AR). Blocată într-o buclă spațio-temporală, ea are nevoie de ajutorul copiilor care vizitează Muzeul Hărților; aceștia trebuie să identifice indiciile de pe hărți și să rezolve o serie de provocări, folosindu-se de cunoștințele de geografie, istorie și științele naturii. În acest fel, portalul este deblocat și Nova poate călători spre casă.

Aplicația s-a născut din dorința noastră de a îmbunătăți valoarea educativă a Muzeului Hărților, de a crește interactivitatea vizitei și de a-l transforma într-o resursă valoroasă pentru profesori, părinți și elevi. Prin includerea unor informații din programele școlare, ne propunem să oferim o experiență educativă inedită, care să completeze predarea de la clasă. Obiectivul final este să-i ajutăm pe tinerii vizitatori să înțeleagă mai bine informațiile primite la școală, într-o manieră în care jocul devine parte din învățare. În acest sens, acest produs este o premieră absolută în lumea muzeală românească, care contribuie la diminuarea distanței dintre educația muzeală și educația formală, promovând în același timp colecția muzeului”, precizează reprezentanții muzeului.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.