Noi pași pentru creșterea capacității de coordonare interministerială a Guvernului
Telex » Știri 21 ianuarie 2022
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), Secretariatul General al Guvernului (SGG) și Ministerul Justiției (MJ) au lansat proiectul „Dezvoltarea capacității administrative în domeniul guvernării publice”, ce vizează creșterea capacității de coordonare interministerială a Guvernului, prin abordarea coerentă și structurată a agendei publice de reforme guvernamentale. „Proiectul reprezintă o abordare strategică integrată a cinci componente esențiale: dezvoltarea durabilă, guvernarea deschisă, guvernarea digitală, integritatea publică și inovarea sectorului public. Rezultatele proiectului au în vedere consolidarea capacității sectorului public de a oferi servicii de calitate și transparente cetățenilor, precum și elaborarea de politici publice în aceste domenii, în acord cu standardele, recomandările și expertiza Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)”, se precizează într-un comunicat al ADR.
ADR este vector al implementării Componentei 3 în cadrul proiectului, Guvernarea digitală. Această componentă cuprinde o serie de analize-cheie, care vor fundamenta viitoarele măsuri de eficientizare a procesului de transformare digitală. „Rezultatele implementării Componentei 3 vor fi valorificate de Autoritatea pentru Digitalizarea României în viitoarele proiectele finanțate prin fonduri europene. Aceste noi proiecte vor continua digitalizarea serviciilor publice, în conformitate cu Politica Publică în domeniul e-guvernării”, a declarat Dragoș Vlad, președintele Autorității.
ADR, împreună cu OCDE, va dezvolta un ghid de elaborare și implementare a proiectelor, care va include: ▪ analiza celor mai bune practici europene în domeniul managementului proiectelor IT pentru administrația publică; ▪ ghidul de instrumente și mecanisme pentru managementul proiectelor IT adaptate la administrația din România; ▪ eficientizarea mecanismelor de coordonare interministerială și de consultare cu toți actorii interesați de guvernarea digitală. Prin atingerea obiectivelor din cadrul proiectului, va fi asigurat impactul în societate al politicilor elaborate la nivel guvernamental, acestea fiind adaptate, astfel, nevoilor reale ale cetățenilor.
„Beneficiari ai activităților din cadrul celor cinci componente vor fi reprezentanți ai aparatului guvernamental (ministere, agenții guvernamentale), ai administrației locale (municipii, orașe) și ai actorilor relevanți pentru obiectivele proiectului din mediul de afaceri și din societatea civilă”, se menționează în comunicat.
Fondurile pentru implementarea proiectului provin din Mecanismul Norvegian în cadrul Programului „Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor”, administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială și finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial