MyWIZ - Business în cloud
Noi reglementări privind actele de identitate ale cetăţenilor români, publicate în Monitorul Oficial

Noi reglementări privind actele de identitate ale cetățenilor români, publicate în Monitorul Oficial

Telex » Știri 5 august 2020  

Legea nr.162/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 698 din 4 august 2020.

Potrivit noului act normativ, de la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate se eliberează: cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani; cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani; cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani; cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă. De la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cetățenii români pot opta pentru eliberarea: unei cărți electronice de identitate; unei cărți de identitate simple.

Au rămas nemodificate datele cu caracter personal înscrise pe cartea de identitate simplă: numele și prenumele titularului; sexul; cetățenia titularului; data și locul nașterii titularului; semnătura olografă a titularului; imaginea facială a titularului; C.N.P.; adresa de domiciliu a titularului. Potrivit noului act normativ, cartea electronică de identitate conține date în format tipărit și în format inscripționat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum și elemente de particularizare și de siguranță. Datele cu caracter personal care se înscriu pe cartea electronică de identitate sunt cele prevăzute şi pentru cartea simplă. În format electronic se înscriu: datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului; prenumele părinților titularului; un certificat pentru semnătură electronică și, după caz, certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea sunt definite în legislația din domeniu; datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială și, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Punerea în circulație a cărții electronice de identitate și a cărții de identitate simple se realizează, în mod eșalonat, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii primei cărți electronice de identitate sau a primei cărți de identitate simple, pe măsura asigurării serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor cu suportul tehnic necesar, în condițiile prevăzute de OUG nr. 82/2012 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind evidența persoanelor, actele de identitate ale cetățenilor români, precum și actele de rezidență ale cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European rezidenți în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 235/2013.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.