O echipă de IT-iști români a creat roboții AI care pot lucra non-stop, nu obosesc și nu mint
Numărul 12, 27 mar. - 2 apr. 2024 » Roza vânturilor
O echipă de tineri români, fondatorii unei companii de tehnologie, a conceput cinci roboți pe bază de Inteligență Artificială (AI), care pot munci non-stop în funcții de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date și influencer, și ar putea fi "angajați" în 2.500 de magazine online, până la sfârșitul acestui an. Potrivit unui comunicat de presă al Naratix, citat de Agerpres, noii angajați-roboți nu obosesc, nu halucinează, nu mint și pot lucra în același timp în mii de firme.
Cei cinci roboți au fost dezvoltați de o echipă de tineri români, cu vârste între 29 ani și 36 ani, care plănuiesc să-i "angajeze" în 2.500 de magazine online, până la finalul lui 2024.
Bazați pe inteligență artificială, roboții Nara, Dynamo, Gina, Grant și Julie au roluri de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date și influencer și vin în ajutorul brandurilor locale cu tehnologia folosită de giganți, precum Amazon, Temu sau AliExpress.
Investiția în dezvoltarea noilor roboți s-a ridicat la 350.000 de euro.
"Am început prin a rezolva problema datelor despre produse din catalog, fiind o nevoie mare în piața de e-commerce, atât de mare încât roboții au început să fie achiziționați încă din perioada de dezvoltare și de testare, înainte să îi lansăm oficial. Nevoia de roboți pe bază de inteligență artificială care să crească eficiența în activitatea companiilor este infinită în România și în lume deopotrivă, fapt pentru care am dezvoltat cei 5 roboți în timp ce cercetam dezvoltarea lor. S-a întâmplat acest lucru pentru că AI-ul evoluează și se răspândește extrem de repede și nu există alte variante decât "să construim parașuta după ce am sărit din avion". Ideea business-ului Naratix și dezvoltarea unor roboți care să rezolve o serie de probleme în industria e-commerce a apărut încă din pandemie, când am condus mai multe proiecte de digitizare pentru branduri mari de e-commerce, unele chiar locale, din România. Atunci am descoperit dificultatea, costurile exagerate, precum și importanța cataloagelor de e-commerce", a declarat Cristian Orășanu, co-fondator Naratix.
Robotul Nara, care are rolul de Brand Manager, scrie conținut unic pentru descrierile de produs din magazine online, paginile de categorii, precum și paginile de brand. Nara a fost antrenată pe un set de date uriaș specific industriei de e-commerce și poate opera în cadrul oricărui departament digital sau e-commerce din lume. De asemenea, Nara poate folosi vocea și identitatea brandului în fiecare descriere, precum și strategia SEO sau datele de catalog ale brandului.
Al doilea robot, botezat Dynamo, este un Data Engineer, care face tot posibilul pentru a îmbogăți datele și relevanța acestora pentru fiecare produs dintr-un magazin online. Dynamo folosește codurile EAN sau PDF-uri ale produselor căutând peste tot pe internet informații relevante despre produs, în orice limbă.
Echipa de roboți este completată Gina, un Engagement Manager, un agent care oferă consultanță clienților, îi califică, îi ajută să ia decizii și mai departe poate face legătura cu departamente interne. În esență, Gina înlocuiește chatboții sau sistemele IVR.
Un alt robot se numește Grant, un agent de vânzări care oferă consultanță în alegerea produselor ideale. Dacă utilizatorul este pe o pagina cu cercei în magazinul online, Grant îl îndeamnă să completeze setul și să cumpere și un lănțișor sau un inel din același stil.
Nu în ultimul rând, robotul Julie este un digital influencer pentru branduri care își creează propria audiență, postează pe social media de pe conturile proprii și creează conținut relevant. Astfel, Julie ajută brandurile care vor să facă livestreaming sau conținut online (unboxing, hauls, try-ons etc.).
"În funcție de specificul brandului, Naratix are o serie de avantaje pentru magazinele online, printre care scăderea costurilor de documentare și listare cu până la 97%, dar și automatizarea proceselor manuale, ducând la o eficientizare (rapiditate) a proceselor de catalogare de cel puțin 5 ori. Printre avantaje se mai numără scăderea ratei de retur cu până la 60%, scăderea bounce rate-ului și creșterea timpului petrecut pe pagină de produs, creșterea AOV-ului cu până la 30% (cross-sales), creșterea ratei add2cart cu până la 15% și consolidarea brand-ului prin conținut unic (brand fidelity), personalizat pentru audiența potrivită", se menționează în comunicatul citat.
Cei cinci roboți au fost implementați în mai multe companii cunoscute publicului larg. Totodată, fondatorii companiei au reușit să încheie parteneriate cu cele mai importante platforme de e-commerce prezente în România, precum și cu cele mai mari agenții marketing digital și SEO specializate în e-commerce.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională