O monedă de 10 cenți din 1894 a fost cumpărată pentru 1,32 milioane de dolari
Numărul 32-33, 27 aug. - 9 sept. 2019 » Roza vânturilor
O monedă de 10 cenți, dintr-o serie rară cunoscută ca Barber Dime din 1894, a fost cumpărată pentru 1,32 milioane de dolari la o licitație organizată în Chicago, arată Daily Mail, citat de Mediafax. Un om de afaceri din Utah a plătit suma respectivă pentru această monedă extrem de rară. Numai 24 de exemplare din așa numita Barber Dime au fost imprimate și numai nouă exemplare mai există în prezent, potrivit numismaților.
Numele monedei vine de la cel care a conceput designul, Charles E. Barber. Monedele au fost imprimate la Monetăria din San Francisco, în iunie 1894, susțin cei care au autentificat exemplarul vândut acum. Se spune că imprimarea ar fi fost realizată cu scopul de a oferi monedele cadou unor bancheri importanți sub formă de cadou. O altă variantă a poveștii arată că un control ar fi stabilit o neconcordanță de 2,40 dolari în contabilitatea monetăriei și monedele ar fi fost bătute special pentru a compensa acest lucru. Barber a fost administratorul companiei și a dăruit trei dintre monede fiicei sale. Aceasta a vândut două dintre monedele rare în 1950, povestind că a folosit-o pe cea de-a treia în copilărie pentru a-și cumpăra înghețată.
Moneda i-a aparținut în trecut proprietarului echipei de baschet Los Angeles Lakers, Jerry Buss.
Ultima dată a fost scoasă la licitație în 1988.
Cumpărătorul este Dell Loy Hansen, proprietarul echipei de fotbal Real Salt Lake. Acesta încearcă să adune câte un exemplar din fiecare monedă bătută vreodată în Statele Unite. Potrivit presei, îi mai lipsesc numai șase monede pentru a completa colecția, dar exemplarele care îi lipsesc nu sunt de vânzare.
(Sursa foto: wikipedia.org)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice