O nouă emisiune de mărci poștale, cu tema „Timișoara 2023, Capitală Europeană a Culturii”
Telex » Știri 15 februarie 2023
Romfilatelia a inclus în planul editorial curent emisiunea de mărci poștale intitulată „Timișoara 2023, Capitală Europeană a Culturii”, ce va intra în circulație vineri, 17 februarie a.c. „Alcătuită din 4 timbre, o coliță dantelată și 2 plicuri prima zi, emisiunea marchează rolul pe care și l-a asumat orașul de pe Bega de a da ora exactă în cultura continentului în acest an”, menționează Romfilatelia, într-un comunicat.
Timișoara a avut o istorie zbuciumată aflându-se, după cum spune cronicarul, "sub vremi". Din anul 1918, după realizarea Marii Uniri, s-a întors acasă, la țara-mamă, România. Oraș de largă respirație europeană, s-a bucurat de o bună dezvoltare pe toate palierele, înregistrând cele mai multe premiere în domenii de o mare diversitate.
Sloganul întregii campanii este Luminează orașul prin tine! (Shine your light - Light up your city!). Călătoria transformatoare este văzută ca un proces derulat în jurul a trei teritorii principale: teritoriul oamenilor, teritoriul locurilor și teritoriul conexiunilor care vor pregăti orașul pentru noile experiențe.
Pentru această nouă emisiune, Romfilatelia a ales câteva edificii cu valoare de simbol: pe timbrul cu valoarea nominală de 1,40 lei este reprezentată Catedrala Mitropolitană Ortodoxă, în timp ce pe timbrul cu valoarea nominală de 2,20 lei este ilustrat Domul Romano-Catolic; de asemenea, sunt redate: imaginea Castelului de Apă din Iosefin (pe timbrul cu valoarea nominală de 11 lei) și Palatul Culturii, pe timbrul cu valoarea nominală de 19,50 lei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național