MyWIZ - Business în cloud
O serie de formulare utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale vor putea fi emise în formă electronică și comunicate prin mijloace de transmitere la distanță

O serie de formulare utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale vor putea fi emise în formă electronică și comunicate prin mijloace de transmitere la distanță

Numărul 37, 21-27 sep. 2022  »  Conectarea la era digitală

În Monitorul Oficial nr. 926 din 21 septembrie 2022 a fost publicat OPANAF nr. 1.654/2022 pentru modificarea și completarea OPANAF nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale. Prin noul act normativ se stabilește, în cazul unităților subordonate direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, șeful administrație adjunct inspecție fiscală ca fiind „conducătorul structurii cu atribuții de verificare fiscală”. Totdată, se elimină Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor de la art. 5 din OPANAF nr. 2.117/2018.

Totodată, actul normativ reglementează următoarele:

  • posibilitatea emiterii în formă electronică și comunicării prin mijloace de transmitere la distanță a următoarelor formulare utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale: aviz de verificare, minuta întâlnirii, notă explicativă, proces-verbal, invitație, decizie de suspendare a verificării situației fiscale personale, raport de verificare fiscală, decizie de încetare a procedurii de verificare a situației fiscale personale, decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situației fiscale personale, decizie de reverificare, dispoziție privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare asituației fiscale personale și înștiințare pentru discuția finală;
  • posibilitatea emiterii în formă electronică a formularului ordin de serviciu;
  • includerea mențiunilor privind data comunicării în cuprinsul formularelor: decizie de încetare a procedurii de verificare a situației fiscale personale, decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situației fiscale personale și dispoziție privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare a situației fiscale personale, în cazul comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Referitor la aplicarea penalității de nedeclarare sau, după caz, despre neaplicarea acesteia, ordinul stabilește că aceasta se consemnează și se motivează în raportul de verificare fiscală, evidențiindu-se situațiile în care penalitatea se aplică numai pentru o anumită componentă a creanței fiscale principale.

Potrivit actului normativ, în situația comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distanță, actul administrativ se consideră comunicat la data punerii la dispoziția contribuabilului prin aceste mijloace.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.