MyWIZ, secretul contabililor de succes
O treime dintre debitorii care se adresează CSALB vor să îşi renegocieze creditele ipotecare

O treime dintre debitorii care se adresează CSALB vor să își renegocieze creditele ipotecare

Telex » Știri 14 mai 2019  

30% dintre cererile depuse la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au ca obiect credite ipotecare, iar restul de 70% din cereri privesc credite de nevoi personale, potrivit unei analize realizate de CSALB, citată de Agerpres. 42% dintre consumatori caută soluţii amiabile pentru credite în lei, 28% dintre solicitanţi au credite în euro, iar 25% în franci elveţieni. În doar 5% dintre cereri sunt analizate credite în dolari americani.

Cele mai frecvente solicitări adresate de consumatori Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar se referă la găsirea unei soluţii pentru rezolvarea problemelor (30%), comisioane (30%), conversie credit (10%) şi situaţii legate de Biroul de Credit (7%).

Potrivit analizei proprii, profilul dominant al consumatorului care se adresează CSALB este următorul: bărbat, cu vârsta între 31-40 de ani, din Bucureşti, care depune online o cerere referitoare la un credit de nevoi personale în lei şi solicită instituţiei financiar-bancare găsirea unei soluţii la problemele ridicate sau la diminuarea comisioanelor.

Astfel, 58% dintre cererile înregistrate la CSALB sunt depuse de bărbaţi, iar procentajul cererilor depuse de femei este de 42%. Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanţi din rândul populaţiei active, urbane, cu vârste cuprinse între 31 şi 60 de ani, iar restul de 35% provin din mediul rural. Ponderea cererilor provenite de la consumatorii din Bucureşti şi judeţul Ilfov este de 36% din total.

Ca modalităţi preferate de comunicare, peste 84% dintre români se adresează CSALB online, prin intermediul e-mailului şi aplicaţiei mobile. Spre exemplu, 55% dintre cererile trimise către CSALB de la lansarea aplicaţiei vin prin intermediul acesteia, lucru care arată cât de accesibil este acest serviciu pentru consumatorii din toate zonele ţării, notează CSALB. Doar 9,8% dintre sesizările adresate Centrului sosesc prin poştă, iar 5,6% sunt depuse direct de către consumatori la sediul CSALB.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza OG nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional o serie de reglementări europene.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.