România, lider în UE la creşterea comerţului cu amănuntul, în august
Numărul 38, 8-14 oct. 2019 » Breviar statistic
Volumul comerţului cu amănuntul în România a urcat cu 7,4% în august, comparativ cu perioada similară din 2018, acesta fiind cel mai puternic ritm de creştere înregistrat în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Comparativ, în zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,1% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2,5%. Comerţul cu amănuntul în UE28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 4,2%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 3%, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări cu 0,7%.
În august, cele mai mari creşteri anuale au fost raportate în România (7,4%), Malta (6,2%) şi Ungaria (5,9%), singurele scăderi fiind în Slovacia (minus 3%) şi Luxemburg (minus 1,5%).
Conform datelor Eurostat, comerţul cu amănuntul a crescut cu 0,3% în zona euro şi cu 0,2% în UE, în august comparativ cu luna precedentă. Comerţul cu amănuntul în UE28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 0,3%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 0,2%, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări cu 0,1%.
Cele mai mari creşteri lunare au fost raportate în Portugalia (1,1%), Estonia (1%) şi Finlanda (0,8%), iar cele mai semnificative diminuări în Austria şi Slovacia (ambele cu minus 1,3%) şi Croaţia (minus 1,1%).
În august, comparativ cu luna precedentă, România a înregistrat o creştere de 0,4% comerţului cu amănuntul, similară cu cea din iulie.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice