Eurostat: România, campioană în UE la creşterea bugetului gospodăriilor alocat comunicaţiilor, în ultimul deceniu
Numărul 47, 10-16 dec. 2019 » Breviar statistic
Gospodăriile din Uniunea Europeană au cheltuit anul trecut peste 200 miliarde euro (echivalentul a 1,3% din PIB-ul Uniunii Europene) pentru „comunicaţii” (servicii poştale şi servicii şi echipamente de telefonie şi telefax), ceea ce reprezintă 2,3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. În rândul statelor membre, pe primele locuri în UE după ponderea cheltuielilor pentru comunicaţii în cheltuielile totale de consum sunt gospodăriile din Bulgaria (4,8%), Grecia (4,4%) şi România (4,1%). La polul opus, gospodăriile care alocă cele mai mici procentaje din cheltuielile lor totale de consum pentru comunicaţii sunt cele din Luxemburg (1,3%), Marea Britanie (1,6%), Danemarca şi Austria (ambele cu 1,9%).
Pe parcursul ultimului deceniu, 2008-2018, comunicaţiile au fost domeniul care a înregistrat cea mai semnificativă scădere a cheltuielilor, în UE. Dacă, în 2008, gospodăriile din UE alocau, în medie, 2,8% din totalul cheltuielilor de consum pentru comunicaţii, în 2018 ponderea lor a scăzut la 2,3%, ceea ce reprezintă un declin de 0,5 puncte procentuale.
Între 2008 şi 2018 ponderea cheltuielilor alocate comunicaţiilor în totalul cheltuielilor de consum a scăzut în majoritatea statelor membre UE, cu excepţia a patru ţări unde au crescut, cel mai mare avans fiind înregistrat în România, de la 2,1% în 2008 până la 4,1% în 2018, adică o salt de două puncte procentuale.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național