ONRC: Numărul de firme dizolvate a scăzut cu peste 25%, în primele 11 luni ale anului 2020
Numărul 1, 12-18 ian. 2021 » Breviar statistic
Numărul de firme dizolvate a scăzut cu peste 25%, în primele 11 luni din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, la 23.341, faţă de 31.217 de firme în perioada ianuarie - noiembrie din 2019, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), citate de Agerpres. Cele mai multe dizolvări au fost înregistrate în municipiul Bucureşti, respectiv 4.499 de firme (în scădere cu 17,66% faţă de primele 11 luni din 2019) şi în judeţele Timiş (1.215, minus 23,25%), Cluj (1.154, minus 22,39%) şi Constanţa (1.136, minus 25,90%).
În niciun judeţ nu s-a consemnat o creştere a numărului de firme dizolvate în primele 11 luni din 2020. Cele mai mici scăderi au fost înregistrate în judeţele Vrancea (-4,80%), Mureş (-7,53%) şi Argeş (-9,96%), în timp ce scăderile cele mai semnificative s-au raportat în Caraş-Severin (minus 56,48%), Teleorman (minus 48,01%) şi Bistriţa-Năsăud (minus 42,77%).
Domeniul de activitate care a înregistrat cele mai multe dizolvări de firme în ianuarie - noiembrie 2020 este comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, repararea autovehiculelor şi motocicletelor, unde s-au înregistrat 6.831 de dizolvări la nivel naţional. Faţă de aceeaşi perioadă din 2019, dizolvările din acest sector au scăzut cu 26,32%.
Construcţiile şi activităţile profesionale, ştiinţifice şi tehnice sunt alte două domenii de activitate unde s-a înregistrat un număr mare de dizolvări de firme, şi anume 2.249 (-26,33%), respectiv 2.245 (-17,77%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național