ONRC: 2.286 societăți cu capital străin au fost înființate în primele patru luni
Numărul 24, 21-27 iun. 2023 » Breviar statistic
Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a crescut, în primele patru luni din 2023, cu 4,6%, comparativ cu perioada similară din 2022, la 2.286 de unități, conform datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), citate de Agerpres. Cele 2.286 de societăți noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 8,47 milioane de dolari, cu 39,5% mai mic față de cel al firmelor înmatriculate în ianuarie-aprilie 2022, de 14,008 milioane de dolari.
În aprilie 2023 au fost înmatriculate 477 societăți noi cu participare străină la capitalul social. În funcție de domeniile de activitate, cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în comerțul cu ridicata și amănuntul, repararea auto și moto (26,4% din total), activități profesionale, administrative, științifice și tehnice (21,8%), și transport, depozitare și comunicații (16,98%).
La finele lunii aprilie 2023, în România existau 246.501 de societăți cu participare străină la capitalul social. Valoarea capitalului subscris se situa la 68,17 miliarde de dolari.
Cel mai mare număr de societăți cu participare străină era cu investitori din Italia, respectiv 52.133 (capital subscris de 4,044 miliarde de dolari), dar cea mai mare valoare a capitalului social aparține firmelor olandeze, respectiv 12,61 miliarde de dolari, în 5.926 de firme.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională