MyWIZ - Business în cloud
OMC este „mai puțin optimistă” cu privire la perspectivele pentru comerțul mondial în acest an

OMC este „mai puțin optimistă” cu privire la perspectivele pentru comerțul mondial în acest an

Numărul 3, 23-30 ian. 2024  »  Lumea în care trăim

Organizația Mondială a Comerțului (OMC) este "mai puțin optimistă" cu privire la perspectivele pentru comerțul mondial în acest an, a declarat secretarul general Ngozi Okonjo-Iweala, invocând în special "agravarea tensiunilor geopolitice, noile perturbări pe care le vedem în Marea Roșie, Canalul Suez și Canalul Panama", transmite AFP, preluată de Agerpres. În luna octombrie 2023, chiar înainte de atacul Hamas asupra Israelului, OMC și-a revizuit în jos previziunile pentru 2023, arătând că volumul comerțului mondial de marfă urma să crească cu doar 0,8%, dar că se aștepta în schimb la o revenire de 3,3% în 2024.

"Ne așteptăm la o performanță mai slabă. Vom revizui aceste estimări pentru acest an", le-a spus Ngozi Okonjo-Iweala jurnaliștilor în contextul Forumului de la Davos. Noile prognoze "nu vor fi gata decât peste o lună", a adăugat secretarul general al OMC.

Pe lângă tensiunile geopolitice, Ngozi Okonjo-Iweala a evocat o creștere economică mondială care pare că va fi mai modestă decât se estima, situația slabă din Europa și revenirea presiunilor inflaționiste. "Asta va avea un impact și asupra a ceea ce fac băncile centrale cu dobânzile. Pentru prima dată, oficialii băncilor centrale sunt foarte interesați de ceea ce se întâmplă în comerț, deci am vorbit cu ei", a precizat Ngozi Okonjo-Iweala.

Situația din Marea Roșie este "extrem de perturbatoare deoarece este vorba de una dintre cele mai importante artere ale comerțului mondial", a apreciat, la rândul său, Vincent Clerc, director general la grupul Maersk, unul dintre cele mai importante nume în transportul maritim mondial. "Pentru noi, asta prelungește durata unei călătorii și va perturba lanțurile de aprovizionare timp de mai multe luni", a estimat Vincent Clerc.

Directorul grupului german DHL, Tobias Meyer, a subliniat și el că în condițiile în care există o cerere mai slabă și mai multe capacități de transport, situația este "foarte diferită de cea din urmă cu doi sau trei ani", o referință la blocarea Canalului Suez de către nava port-container Ever Given, care a perturbat transportul maritim în luna martie 2021.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.