ONRC: Numărul de firme dizolvate a scăzut cu peste 8,6%, în primul trimestru
Telex » Știri 28 aprilie 2020
Numărul de firme dizolvate a scăzut cu 8,63%, în primele trei luni din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, la 7.773, faţă de 8.507 de firme în ianuarie - martie 2019, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), informează Agerpres. Cele mai multe dizolvări au fost înregistrate în municipiul Bucureşti, respectiv 1.368 de firme (în scădere cu 5,33% faţă de primele trei luni din 2019) şi în judeţele Constanţa (436, +3,07%), Timiş (403, -4,73%) şi Braşov (391, +72,25%).
Raportat la primele trei luni din 2019, cele mai mari creşteri ale numărului de firme dizolvate s-au înregistrat în judeţele Braşov (+72,25%), Covasna (+45,83%) şi Hunedoara (+19,77%), în timp ce scăderile cele mai semnificative au fost consemnate în judeţele Caraş-Severin (-55,49%), Vaslui (-51,89%) şi Bistriţa-Năsăud (-50%). Domeniul de activitate care a înregistrat cele mai multe dizolvări de firme în ianuarie-martie 2020 este comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor, unde s-au înregistrat 2.172 de dizolvări la nivel naţional. Faţă de aceeaşi perioadă din 2019, dizolvările din acest sector au scăzut cu 16,37%.
Construcţiile şi activităţile profesionale, ştiinţifice şi tehnice sunt alte două domenii de activitate unde s-a înregistrat un număr mare de dizolvări de firme, şi anume 797, respectiv 716.
În martie 2020 au fost înregistrate 2.068 de dizolvări, cele mai multe în Bucureşti (347) şi judeţele Constanţa (138) şi Timiş (124).
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național