ONRC: Numărul firmelor dizolvate, în creștere cu aproape 7% în intervalul ianuarie-septembrie 2024
Numărul 46, 20-26 nov. 2024 » Breviar statistic
Numărul firmelor dizolvate a crescut cu 6,92%, în primele nouă luni din 2024, până la 30.094, față de 28.146 în perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), citate de Agerpres. Cele mai multe dizolvări au fost înregistrate în București, respectiv 6.184 de firme (număr în creștere cu 5,44% față de perioada ianuarie-septembrie 2023) și în județele Constanța (1.644, +24,45%), Ilfov (1.633, +28,48%), Cluj (1.557, + 4,43%), Timiș (1.351, -4,86%) și Iași (1.151, +19,40%).
La polul opus, cele mai puține dizolvări de firme au fost consemnate în județele Covasna, respectiv 146 (+0,69% față de primele nouă luni din 2023), Ialomița (169, +4,32%), Mehedinți (190, +4,4%), Caraș-Severin (215, +3,86%) și Călărași (221, -11,24%).
Domeniul de activitate care a înregistrat cele mai multe dizolvări de firme, în perioada ianuarie - septembrie 2024, este comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, unde au fost raportate 8.244 de dizolvări la nivel național. Față de aceeași perioadă a anului anterior, dizolvările din acest sector au crescut cu 4,87%.
Potrivit sursei citate, construcțiile, activitățile profesionale, științifice și tehnice, precum și industria prelucrătoare sunt alte domenii de activitate unde s-a consemnat un număr mare de dizolvări de firme, respectiv 3.089 (+14,28%), 2.931 (+7,13%) și 2.515 (+3,97%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național