Organizația Mondială a Comerțului a lansat trei inițiative ce poziționează comerțul ca parte a soluției pentru provocările de mediu
Telex » Știri 17 decembrie 2021
Organizația Mondială a Comerțului (OMC) a lansat, la Geneva, în cadrul unui eveniment în format virtual, trei inițiative ce poziționează comerțul ca parte a soluției pentru provocările de mediu, potrivit unui comunicat al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, citat de Agerpres. Cele trei angajamente politice agreate de o mare parte a membrilor OMC, inclusiv România, sunt: comerțul și sustenabilitatea mediului (TESSD), poluarea cu plastic și comerțul cu materiale plastice sustenabile pentru mediu (IDP) și reforma subvențiilor privind combustibilii fosili (FFSR).
Lansarea celor trei inițiative pe această temă sensibilă, inclusiv din punct de vedere comercial, este un pas încurajator și reprezintă, cu siguranță, o primă etapă din drumul către sustenabilitatea globală. Acest lucru indică, totodată, că politicile comerciale care au ca scop ecologizarea economiei și promovarea unui comerț durabil pot fi factori-cheie ai tranziției către o economie globală circulară, neutră din punct de vedere climatic, în sprijinul obiectivelor de dezvoltare durabilă (ODD) și angajamentelor de mediu recent adoptate.
România, prin UE, este un puternic susținător al tranziției ecologice către o economie neutră din punct de vedere climatic, ecologică și rezilientă, atât în UE, cât și la nivel mondial, se menționează în comunicat.
Cu acest prilej, OMC a elaborat trei colaje distincte ce conțin pozele miniștrilor comerțului exterior din statele membre care au co-sponsorizat declarațiile menționate, România fiind reprezentată de ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel-Constantin Cadariu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice