Pandemia a dus la scăderea afacerilor înregistrate de parcurile de retail și de mall-urile din România
Numărul 29-30, 11-24 aug. 2021 » Analize și sinteze
Cifra de afaceri înregistrată de parcurile de retail din România a scăzut cu 9,5% în timpul pandemiei, în timp ce, în cazul mall-urilor, s-a consemnat o diminuare de 20,6%, relevă o analiză Cushman & Wakefield Echinox, citată de Agerpres. Conform rezultatelor cercetării, proprietarii de centre comerciale (mall-uri și parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situației pandemice, ceea ce indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5%, comparativ cu 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, de la 607 milioane de euro la 495 milioane de euro.
„Impactul mai puternic al pandemiei asupra mall-urilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesențiale cu acces din interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au de regulă o prezență mult mai ridicată în cadrul mall-urilor”, susțin realizatorii analizei de specialitate.
Datele preliminare de la Ministerul de Finanțe, citate de compania de consultanță Cushman & Wakefield Echinox, arată o scădere cu circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în timp ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut, anul trecut, cu 75%, conform Centrului Național al Cinematografiei.
„În acest context, cele două segmente au fost printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, fapt ce s-a translatat în mod direct și asupra rezultatelor centrelor comerciale”, explică specialiștii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice