PayU GPO România: Cu un avans de 16% pe an, piața locală de e-Commerce poate deveni a doua în CEE
Numărul 8, 28 feb. - 5 mar. 2024 » Conectarea la era digitală
Valoarea pieței de e-Commerce (produse și servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024, estimează companie procesatoare de plăți online cu cardul PayU GPO România. „Creșterea estimată pentru 2024 atât din calculele proprii, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista, se situează la circa16% față de anul recent încheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii”, se menționează într-un comunicat al companiei.
“Prognoza de creștere pentru 2024 poate fi susținută de comercianți prin optimizarea unor aspecte precum oferirea unei experiențe omnichannel prin aplicațiile mobile proprii, dar și prin integrarea unor tehnologii precum RPA și AI atât pentru a asigura o experiență personalizată consumatorilor, cât și pentru a lua decizii bune și rapide de business. Mai mult, aceste soluții îi vor ajuta să atingă eficiența operațională, adică procese scalabile cu soluții automate încorporate pentru livrare rapidă, asistență pentru clienți etc.”, consideră Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
Potrivit previziunilor PayU, în 2024 procesul de plată va reprezenta, în continuare, unul dintre pilonii importanți în ceea ce privește creșterea veniturilor pentru comercianții din online. Deși plata cu cardul - și în special plățile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay și alte portofele digitale) – își vor menține creșterea constantă de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranță la folosirea în e-Commerce a opțiunilor de plată Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments. „Totodată, opțiunile de plată în rate, de tipul BNPL și Slice, vor avea un grad de penetrare din ce în ce mai mare în mediul online datorită conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu reținerea ulterioară a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple și facile atât ca metode de plată, cât și ca gestionare a resurselor financiare”, se precizează în comunicat.
“Le recomandăm comercianților să aibă un proces de check-out cât mai simplu, termeni și condiții cât mai clare privind livrarea, returul, rambursarea și metodele de plată listate pe prima pagină. Evident, ar trebui să ofere metode de plată care să-i ajute la creșterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat în prealabil și plata în rate, deoarece aceasta din urmă poate genera venituri cu până la 30% mai mari și are o valoare medie de 3 ori mai mare decât plata realizată integral”, a subliniat Elena Gheorghe.
Conform datelor companiei, anul trecut, piața locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care aproximativ 65% au reprezentat produsele/bunurile și circa 35% serviciile.
În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.
România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europe Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27,8 miliarde dolari în 2023) și Cehia (13 miliarde dolari în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria și Bulgaria, care au însumat 6 miliarde dolari. Piața locală de comerț online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% și în Bulgaria de 7%. „Astfel, având în vedere ritmul de creștere economică a României, aceasta are șansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat”, subliniază autorii analizei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial