Peste 60% dintre companiile globale sunt entuziasmate de impactul Inteligenței Artificiale asupra afacerilor
Numărul 3, 23-30 ian. 2024 » Conectarea la era digitală
Inteligența Artificială va dobândi un rol tot mai important în plățile contactless, care tind spre cât mai puține interacțiuni, iar 61% dintre companiile globale se declară entuziasmate de impactul acestei tehnologii asupra afacerii lor, relevă raportul Global Payments, citat de Agerpres. Potrivit documentului, pentru companii, cele mai așteptate trei aplicații pentru Inteligența Artificială sunt în domeniile: customer care (43%), detectarea fraudelor (43%) și marketing (40%).
Datele unei cercetări McKinsey, incluse în raportul Global Payments, arată că această tehnologie ar putea adăuga între 2,6 și 4,4 trilioane de dolari, anual, la valoarea economiei globale.
"Inteligența artificială deschide și oportunitatea detectării mai eficiente a fraudelor. În prezent, aceste sisteme au prea puține cazuri de fraudă autentice din care pot învăța. Prin intermediul inteligenței artificiale se pot genera exemple sintetice, bazate pe cazuri reale, care vor conduce la îmbunătățirea sistemelor de detectare a fraudelor. În acest caz, AI-ul este ca un antrenor pentru un sportiv care trebuie să se pregătească pentru situații rare, dar critice, în timpul jocului. Inteligența artificială va dobândi un rol tot mai important și în plățile contactless, care tind spre cât mai puține interacțiuni. Tehnologia «pay-by-palm» de la Amazon permite clienților să plătească scanându-și palmele pe un POS în unele dintre magazinele companiei. Prin autentificare biometrică, inteligență artificială generativă și învățare automată, plățile cu palma pot accelera procesul de checkout pentru cumpărători. Tehnologia autentifică identitatea clientului și procesează plata, reprezentând un alt pas către transformarea experienței de plată în ceva «invizibil» pentru clienți", se menționează în document. Conform raportului de specialitate, 44% dintre companii au declarat că plățile integrate, prin care clienții pot efectua achiziții fără a părăsi platforma online, canalul de social media sau aplicația preferată, vor fi extrem de importante pentru acestea în 2024.
În ceea ce privește securitatea și prevenirea fraudelor, 62% din totalul respondenților sunt de părere că reducerea nivelului de fraudă în cazul plăților reprezintă o preocupare urgentă, mai mult decât orice altă problemă.
"În deceniul următor, se estimează că frauda va costa industria cardurilor peste 400 de miliarde de dolari. Și fiecare dolar pierdut din cauza tranzacțiilor frauduloase costă companiile 3,75 dolari din cauza rambursărilor, contestațiilor și a altor costuri indirecte. O altă dimensiune a securității o reprezintă confidențialitatea datelor. În 2021, au avut loc peste 4.100 de atacuri cibernetice la nivel global, echivalentul a aproximativ 22 de miliarde de date expuse. Dintre utilizatorii de carduri de credit, 44% au raportat cel puțin două tranzacții frauduloase în 2022", notează experții.
Pe segmentul de "Live shopping", peste un sfert dintre respondenți (26%) folosesc acest concept, 17% susțin că au introdus sesiuni de live shopping în ultimele 12 luni, iar 23% vor să facă acest lucru, în 2024. Statistica oficială arată că, în 2022, au fost vândute produse în valoare de aproximativ 500 de miliarde de dolari prin live streaming, de opt ori mai mult față de 2019.
De asemenea, 36% dintre companii au introdus checkout-ul fără casier în ultimul an, 44% utilizează serviciul în prezent, în timp ce 21% iau în considerare utilizarea sa, în acest an. În plus, metoda de plată "tap-to-pay" va fi cea mai importantă pentru rețelele hoteliere, în 2024, iar 65% dintre afacerile din domeniul ospitalității/spațiilor de cazare subliniază că au planuri să optimizeze acest sistem.
"În ultimii ani, business-urile și-au îmbunătățit tehnologiile pentru a accelera tranzacțiile clienților. Conform Juniper Research, tranzacțiile de plată contactless vor crește la peste 10 trilioane de dolari până în 2027. Cel mai recent tip de plată contactless care intră pe piață este plata phone-to-phone (de la telefon la telefon). Clienții fac o plată utilizând tehnologia NFC a telefonului sau a smartwatch-ului, apropiind dispozitivul de telefonul comerciantului. Astfel, comercianții pot accepta plăți contactless fără să aibă nevoie de hardware sau terminale de plată suplimentare. Astfel de îmbunătățiri sunt rezultatul eforturilor companiilor specializate în plăți și tehnologie de plată de a oferi clienților experiențe inovatoare, fluide și sigure. Self check-out-urile, plățile contactless (phone-to-phone) sau gamificarea plăților (discount-uri la folosirea anumitor aplicații sau instrumente de plată, recompense, cashback etc.) reduc interacțiunile umane și introduc elemente de distracție în procesul de plată. Astfel, tehnologia de plată nu mai reprezintă doar încheierea unei vânzări, ci pregătirea celei următoare", explică specialiștii.
Raportul Global Payments a fost realizat pe baza unor interviuri detaliate cu 541 de respondenți din America de Nord, Europa și Asia, inclusiv profesioniști în dezvoltarea comerțului online, experți din instituții financiare de top și reprezentanți ai întreprinderilor de diverse dimensiuni, printre care și companii precum: Amazon Web Services, American Express, Discover Global Network, Goldman Sachs, Mastercard, Visa și Tripleseat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice