Peste 965.000 de turiști nerezidenți au cheltuit în România 3 miliarde de lei în prima jumătate a anului
Numărul 38, 25 sep. - 1 oct. 2024 » Breviar statistic
Peste 965.000 de turiști nerezidenți s-au cazat în România în primul semestru al acestui an, iar cheltuielile totale ale acestora au însumat 3 miliarde de lei, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, citate de Agerpres. Astfel, un turist nerezident a cheltuit, în medie, 3100 de lei în România în prima jumătate a anului acesta.
Călătoriile pentru afaceri au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de 55,7% dintre turiștii nerezidenți sosiți în România în perioada ianuarie - iunie, cheltuielile acestora reprezentând 58,6% din totalul cheltuielilor.
Peste 44% dintre turiștii nerezidenți au sosit în România în scop particular, cheltuielile acestora reprezentând 41,4% din totalul cheltuielilor.
Din totalul nerezidenților sosiți în România în semestrul I 2024, 37,9% și-au organizat sejurul printr-o agenție de turism, 35,7% și-au organizat sejurul pe cont propriu, 18% au optat pentru alte modalități de organizare a călătoriei (de exemplu, prin sindicate), în timp ce 8,4% și-au organizat călătoria atât pe cont propriu, cât și printr-o agenție de turism.
Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România în semestrul I a fost avionul, folosit de 79,2% din numărul total de turiști, în timp ce 13,8% au utilizat autoturisme proprii, 5,7% autocare și autobuze, 0,7% ambarcațiuni fluviale, respectiv trenul și alte mijloace de transport (autoturisme închiriate, motociclete etc.) cu câte 0,3% fiecare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național