Peste o treime dintre companiile din România, atacate cibernetic cel puţin o dată, în ultimii doi ani
Numărul 11, 26 mar. - 1 apr. 2019 » Conectarea la era digitală
Peste o treime (37%) dintre organizaţiile din România au trecut prin cel puţin un atac cibernetic, cu diferite consecinţe, în ultimii doi ani, iar mai mult de un sfert (27,7%) dintre factori decidenţi din domeniul IT susţin că autorii nu au lăsat nicio urmă în cadrul ultimului atac asupra companiilor pe care le conduc, arată cele mai recent studiu întocmit de Kaspersky Lab, informează Agerpres. La nivel european, 54% dintre companiile chestionate au recunoscut că s-au confruntat cu cel puţin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, fapt care le-a creat probleme în activitate, precum: întreruperi ale activităţii (în 31% dintre cazuri), probleme de integritate a datelor (18%) şi pierderi de date (15%).
Potrivit studiului citat, companiile din Marea Britanie şi Spania întâmpină cele mai multe riscuri, 64% dintre respondenţi confirmând astfel de incidente în ultimii doi ani.
„În ciuda faptului că, în mod tradiţional, au bugete mai mari, comparativ cu IMM-urile, 64% dintre companiile mari au fost ţinta unui atac ce a dus la consecinţele menţionate, versus 45% dintre IMM-uri”, susţin experţii.
În acelaşi context al ameninţărilor cibernetice, 21% dintre respondenţi afirmă că numărul de atacuri asupra organizaţiilor lor a crescut, în ultimele 12 luni, comparativ cu anul anterior, în timp ce pentru 42% a rămas aproximativ la fel.
România se situează şi la această categorie sub media europeană, 17% dintre organizaţii considerând că numărul de atacuri a crescut în ultimul an, ceea ce confirmă ipoteza că ţara noastră se află într-o categorie medie de risc. În schimb, în privinţa urmelor pe care respondenţii spun că le-au lăsat atacatorii, lucrurile stau mai rău decât media europeană, un procentaj mai mare afirmând că nu au lăsat nicio urmă (27,7%), comparativ cu 21%.
Peste două treimi (72%) dintre organizaţiile participante la studiu află despre o breşă de date într-un interval care nu depăşeste opt ore, în timp ce 25% dintre companii nu iau măsuri în primele ore după atac, pentru că nu au aflat încă despre el.
Cifrele României sunt similare mediei europene, cu 71% dintre respondenţi care declară că află despre o breşă de date în cel mult opt ore.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice