Peste un sfert dintre companiile globale vor aloca bugete suplimentare pe zona de intelligence competitive, în 2023
Numărul 9, 8-14 mar. 2023 » Analize și sinteze
Companiile globale alocă din ce în ce mai multe resurse în culegerea de informații din piață, pentru a-și putea păstra competitivitatea, iar peste un sfert dintre acestea (26%) spun că vor aloca bugete suplimentare în 2023 pentru investiții în zona de intelligence competitive, arată rezultatele unui studiu internațional, citat de Agerpres. Sectoarele în care instrumentele de competitive intelligence sunt la un nivel ridicat de maturitate sunt Farmaceutic și Software & IT.
Potrivit experților Krugman & Partners, instrumentele de analiză cele mai solicitate de către companii sunt analiza și profilul competitorilor, battlecards, analiza de macromediu, precum și rapoartele periodice pentru managementul executiv.
Cele mai importante surse de colectare a informațiilor sunt, de cele mai multe ori, reprezentate de proprii angajați ai companiei și colaboratorii, aceștia fiind cei mai bine conectați cu industria, precum și analizele win/loss și activitățile de research.
În plus, experții în competitive intelligence observă o creștere a cererii pentru unele tipuri de analiză specifice, precum RFM - Regency, Frequency Monetary Value, Growth Margin Matrix (matricele marjei de profit) sau analiza competitorilor.
Datele statistice indică faptul că, dacă în 2018, companiile care accesau servicii de intelligence competitive alocau bugete de până în 25.000 de euro pe an pentru acest tip de servicii, în 2023 bugetul alocat a fost dublat.
În România, piața de competitive intelligence este estimată la două milioane de euro.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice