Piața „antrenamentului” pentru business din România valorează, în prezent, circa 30 de milioane de euro
Telex » Știri 22 iulie 2019
Piaţa de business coaching din România, prin care un antreprenor se poate dezvolta personal şi profesional, valorează, în prezent, aproximativ 30 de milioane de euro, arată estimările din domeniu, informează Agerpres. Potrivit experţilor, în ultimul an, cele mai multe solicitări cu astfel de pregătire în afaceri provin din domeniile IT&C, Retail, FMCG (Fast Mover Consumer Goods – Bunuri de Larg Consum – n.r.), ospitalitate şi manufacturing.
În timp ce piaţa este estimată la circa 30 de milioane de euro, preţul unei şedinţe de „antrenament” în business variază între 150 şi 500 de euro, în funcţie de complexitatea problemei. „Un coach de business trebuie să aibă mai multe «în tolbă»: în primul rând experienţa să fi condus o firmă, o echipă, să fi trecut prin diverse roluri, departamente, să ştie să se uite pe un raport anual de firmă, de exemplu, şi să înţeleagă cu ce se confruntă aceasta. În plus, trebuie să aibă educaţie de business, să aibă educaţie de coaching şi consultanţă, să înţeleagă psihologia individului pentru că, dincolo de deciziile de business, se află un om cu toate experienţele, bucuriile, temerile, succesele, frustrările sale, cu tot «bagajul» său de viaţă”, a declarat Georgeta Dendrino, expert în coaching de business.
Pentru comparaţie, piaţa de business coaching din SUA a atins, anul trecut, aproape un miliard de dolari.
Conform Societăţii Române de Coaching (SRC), termenul „coaching” se referă la un parteneriat între un coach (antrenor) şi clientul sau, client care doreşte să atingă un obiectiv anume, în sensul evoluţiei sau creşterii performanţei sale, în plan profesional sau individual.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice