Piaţa auto din România a înregistrat al doilea ritm de creştere din Europa, în luna ianuarie
Numărul 6, 19-25 febr. 2019 » Breviar statistic
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat că vânzările de autoturisme noi în Europa (UE plus ţările membre ale Asociației Europene a Liberului Schimb – EFTA) au înregistrat o scădere de 4,6% în ianuarie 2019 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, acesta fiind a cincea lună consecutivă de diminuare a înmatriculărilor, pe fondul încetinirii economiilor din zona euro şi al îngrijorărilor consumatorilor cu privire la Brexit şi schimburile comerciale, transmite agenţia Reuters, citată de Agerpres.
În pofida scăderii, un număr de 1,195 milioane autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), comparativ cu 1,253 milioane autoturisme înmatriculate în ianuarie 2018.
În rândul statelor membre, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut pe cele cinci mari pieţe, în frunte cu Spania şi Italia, unde s-au înregistrat scăderi de 8%, respectiv 7,5%, un delin mai modest fiind consemnat în Marea Britanie (-1,6%), Germania (-1,4%) şi Franţa (-1,1%).
În schimb, în Lituania, piaţa auto a înregistrat o creştere de 49%, urmată de piaţa auto din România unde în prima lună a acestui an au fost înmatriculate 13.952 autoturisme, în creştere cu 18,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Toţi marii producători auto au consemnat o scădere a vânzărilor în luna ianuarie, în frunte cu Fiat Chrysler, în cazul căruia vânzările au scăzut cu 14,9%, urmat de Ford cu o scădere de 6,6% şi Volkswagen Group, cu o scădere de 6,4%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice