Piaţa berii a crescut, anul trecut, cu 3%. Numărul producătorilor a ajuns la 56 în 2018, față de 39 în anul anterior
Numărul 13, 9-15 aprilie 2019 » Analize și sinteze
Piaţa berii a înregistrat o creștere de 3% în 2018, ajungând la un volum de 16,6 milioane hectolitri (hl), potrivit datelor anunţate de Asociaţia Berarii României. Consumul de bere pe locuitor s-a situat, anul trecut, la 85 litri. Conform aceleiaşi surse, segmentul berilor fără alcool a consemnat o creștere cu 30% în intervalul analizat, ambalajul de sticlă – o creștere cu 3,65 pp în ultimii patru ani, iat ambalajul PET – o scădere cu 5,83 pp în ultimii patru ani.
„Este o creștere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietății tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziția românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferințelor lor în materie de bere, dar și de a-i stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, președintele asociaţiei.
Producția locală de bere reprezintă circa 97% din piaţă, iar 70% din ingredientele utilizate provin din agricultura României, precizează reprezentanţii Asociaţiei. În acest context, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a peste 85.000 locuri de muncă.
Investiţiile realizate anul trecut de membrii Asociaţiei au fost de 74,5 milioane euro, iar în ultimii cincisprezece ani au atins 1,54 miliarde euro.
Preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje sunt, conform datelor Asociaţiei, următoarele: sticlă: 28,45 %, doză: 20,58 %, butoi: 3,41 %, PET: 47,57 %. „Sticla și-a continuat trendul ascendent și în 2018, ponderea sa crescând în total cu 3,65 pp în ultimii patru ani. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 2,38 pp, în timp ce ambalajul PET a înregistrat în 2018 o altă diminuare semnificativă, de încă 3,37 pp, scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii patru ani atingând 5,83 pp”, se precizează într-un comunicat.
În ceea ce priveşte tipurile de bere consumate, berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93,61%. Categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc, a deținut o pondere de 2.25%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 2,27% din piață, iar berea fără alcool 1,87%. În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creștere de 30%, pe parcursul anului 2018 față de anul anterior.
Numărul producătorilor de bere a crescut la 56 în 2018, față de 39 anul anterior. (Al.R.)
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial