Piața de rent-a-car din România, pe un trend ascendent odată cu relansarea curselor aeriene interne și internaționale
Numărul 33-34, 24 aug. - 6 sep. 2022 » Analize și sinteze
Peste 70% dintre clienții companiilor de rent-a-car din România călătoresc cu avionul, atât pe rutele interne, cât și internaționale, reiese dintr-o analiză întocmită de o platformă specializată în acest domeniu, relatează Agerpres. Astfel, piața locală a închirierilor auto, blocată aproape complet în 2020 din cauza restricțiilor de deplasare, își revine puternic, odată cu relansarea curselor aeriene interne și internaționale.
Ponderea cea mai mare de clienți pentru piața de rent-a-car din România o reprezintă persoanele care sosesc în special din Belgia, Germania, Spania, Italia și Franța. „Românii care se întorc în țară în vizite, alături de străinii care vin în special pentru întâlniri de afaceri, preferă să închirieze mașini premium pe durata șederii, fiind foarte important statutul. Pe lângă acest segment, este și cel al românilor care, deși dețin o mașină, preferă să închirieze o mașină nouă premium pentru a merge la un eveniment. Într-un număr restrâns sunt și românii care închiriază un autoturism premium pentru a merge în concediu în țară sau în străinătate. Deși pe piața de rent a car din România este o cerere foarte mare, companiile de închirieri auto nu o pot îndeplini din cauza lipsei de mașini. Firmele de rent-a-car sunt acum mai precaute și preferă să nu repete situația din urmă cu doi ani în care au avut rate la credite pentru mașini și nu au avut clienți. Situația incertă din cauza pandemiei descurajează companiile să facă din nou investiții. Astfel, parcurile de rent-a-car vor crește treptat flota, pe măsură ce situația economică își revine. Din această cauză, va dura ceva timp până ce piața de rent a car va reveni la nivelul de dinainte de pandemie. Românii care vin în vizită în țară sau cei care fac turism local preferă să închirieze mașini decât să plătească pentru alte servicii de transport”, se arată în concluziile analizei realizată de Autoroparent.ro.
În ceea ce privește prețurile practicate pentru închirieri auto la modelele premium, BMW și Mercedes-Benz, acestea variază între 90 de euro/zi și 100 - 125 euro/zi, în funcție de tipul caroseriei: sedan, cabrio, crossover sau break.
În funcție de politica fiecărei companii, pe lângă costul zilnic de închiriere a unei mașini, mai pot exista taxe pentru depășirea numărului de kilometri impus în contract în caz că nu este fără limită de kilometri.
„Alte taxe suplimentare pot fi pentru aeroport, șofer, asigurare, reumplerea rezervorului, livrarea sau colectarea mașinii de închiriat de la o anumită adresă”, susține sursa citată.
Conform specialiștilor, persoanele care caută mașini de închiriat vor să circule în jur de 800 - 1.000 de km și prin urmare aleg modele diesel datorită autonomiei ridicate.
„Deși piața auto se îndreaptă către electrificare, mașini hibride și mașini electrice, în serviciile de rent-a-car acestea încă nu sunt căutate din cauza autonomiei mici. În plus, cum taxarea unei mașini de închiriat se face pe zi, clienții nu vor să piardă două ore la un drum de 500 de km pentru a încărca o mașină electrică”, sunt de părere realizatorii analizei de piață.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice