Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
Piața eCommerce din România a crescut cu peste 8%, anul trecut

Piața eCommerce din România a crescut cu peste 8%, anul trecut

Numărul 7, 26 feb. - 4 mar. 2025  »  Analize și sinteze

Piața eCommerce din România a înregistrat o creștere de peste 8%, în 2024, față de anul precedent, în timp ce valoarea coșului mediu de cumpărături a fost mai mare cu 5,15%, conform unei analize, publicată de platforma locală MerchantPro, citată de Agerpres. Potrivit datelor centralizate, în primul trimestru al anului trecut (ianuarie - martie), creșterea a fost moderată, cu un avans de 5% al valorii comenzilor și un număr de tranzacții mai mare cu 4%, în special datorită performanței solide din februarie (+9,5%).

Analiza MerchantPro Compass relevă faptul că trimestrul al doilea (aprilie - iunie) a înregistrat cea mai bună dinamică, cu o creștere de peste 12% a valorii comenzilor, cu un vârf în luna aprilie, în care avansul față de aprilie 2023 a atins 28%.

Mai departe, în trimestrul al treilea (iulie - septembrie), piața a continuat să crească într-un ritm stabil, cu un plus de 11%, influențat pozitiv de creșterea numărului de comenzi din septembrie (+8,5%).

De asemenea, pe fondul alegerilor din noiembrie și al incertitudinii economice, ultimul trimestru al anului (octombrie - decembrie) a fost marcat de o creștere mai modestă, de sub 5% a veniturilor și o stagnare (+0,1%) la numărul tranzacțiilor.

„Deși sezonul de sărbători debutase cu luna octombrie cu o creștere de 10% la valoare, noiembrie și decembrie au înregistrat o creștere minimă de 4%, respectiv 1%, pe fondul incertitudinii politice și unei scăderi a apetitului de cumpărare, precum și a unei planificări mai atente a bugetelor de către consumatori și retaileri”, notează sursa citată.

Pe parcursul anului 2024, performanța eCommerce-ului din România a variat semnificativ în funcție de domeniu. Astfel, categoria „Auto & Moto” a fost cea mai dinamică, cu o creștere de peste 50% a valorii comenzilor și un avans de 90% al numărului de tranzacții.

Totodată, segmentul „Beauty” a continuat să crească (+12,87%) în vânzări, deși numărul comenzilor a avut o creștere mai lentă, în timp ce categoria „Fashion” a raportat o contracție de 6,7%, iar „Home & Deco” a avut o scădere de 9,39% în valoarea comenzilor. În același timp, articolele sportive au înregistrat un avans de 16%.

Pe segmentul „Electronics”, performanța a fost mixtă, cu o creștere modestă a valorii comenzilor (+2,58%), dar o scădere a numărului de tranzacții (-4,66%), ceea ce sugerează o tendință de achiziții mai puține, dar cu o valoare mai mare per comandă.

Un trend pozitiv (+25%) au înregistrat și produsele alimentare („Groceries”), iar pe verticala B2B, piața a rămas relativ stabilă, cu o creștere de 5,91% a valorii comenzilor și o adopție progresivă a soluțiilor digitale.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.