Piața Electro-IT din România a înregistrat o creștere de 4,6% în primul trimestru
Telex » Știri 11 iulie 2023
Piața Electro-IT din România a înregistrat o creștere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023 (în dolari), avans susținut, în principal, de sectoarele Telecom și electrocasnice mici, conform studiului GfK " Inflation, innovation and insight: Carving out growth for retailers in 2023". Studiul semnalează că, pe durata pandemiei, cheltuielile de consum s-au diminuat, iar anul trecut inflația și prețurile ridicate la energie i-au determinat pe consumatori să își păstreze economiile. Acest lucru a dus la o evoluție negativă pentru comercianții din piața globală de Electo-IT în 2022. Cu toate acestea, există semne de stabilizare în 2023, semnalează studiul, conform unui comunicat citat de Agerpres.
Potrivit sursei citate, piața globală de Electro-IT (excluzând America de Nord) a scăzut cu 8,4% în 2022 (în dolari) față de anul precedent.
"În România, piața Electro-IT a înregistrat o creștere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023 (în dolari), iar sectoarele Telecom și electrocasnice mici susținând în principal această creștere, având ponderile cele mai mari. În afară de sectoarele de IT și electrocasnice mari, celelalte sectoare reușesc performanțe pozitive, redresând piața de electro IT", a declarat Ruxandra Banu, Customer Success manager la GfK România.
Studiul global prezintă trei posibile direcții în care s-ar putea îndrepta și retailerii din România. Prima dintre acestea este: sustenabilitate, durabilitate și produse recondiționate
Astfel, în ciuda climatului economic dificil, 45% dintre consumatorii globali continuă să ia în calcul protecția mediului în deciziile de cumpărare. În România, 75% dintre volumele electrocasnicelor mari (aragaz, plită, mașini de spălat, frigidere, uscătoare de haine) vândute în 2023 au avut clase energetice A, B și C, cererea pentru aceste produse crescând cu 15% față de anul precedent. Astfel, interesul consumatorilor pentru produse și mărci durabile creează oportunități de creștere pentru comercianții din piața Electro-IT.
O altă tendință cu aplicabilitate în toate regiunile este vânzarea produselor recondiționate și second-hand. Piața globală a telefoanelor mobile recondiționate și uzate a fost evaluată la aproximativ 53,2 miliarde de dolari în 2021 și se așteaptă să ajungă la 146,4 miliarde de dolari până în 2030.
"Astfel, interacțiunile cu consumatorii de-a lungul ciclului de viață al unui produs pentru a stimula comportamente durabile, oferirea serviciilor suplimentare ce asigură eliminarea și/sau reciclarea în condiții de siguranță, cât și vânzarea pieselor de schimb sau accesorii pot fi strategii de fidelizare și îmbunătățire a experienței clienților", subliniază studiul.
A doua direcție vizează crearea ofertelor promoționale și pachetelor de tip bundle. 27% din vânzările anuale totale ale bunurilor de larg consum tech provin din următoarele zile specifice: Sfântul Valentin, 1 și 8 Martie, sărbătorile Pascale, Black Friday, Crăciun și sfârșitul anului (decembrie și ianuarie).
"Acest lucru evidențiază importanța ofertelor și campaniilor promoționale. Cu toate acestea, având în vedere concurența intensă a prețurilor, comercianții trebuie să își evalueze cu atenție datele demografice țintă și marjele de profit pentru a preveni erodarea rentabilității lor și a pierderilor. În plus, o strategie de up-selling de servicii poate crea în mod eficient flux suplimentar de venit", se menționează în studiu.
Cea de-a treia direcție se referă la diversificarea produselor oferite în online și offline. Laurențiu Cozmean, Retail manager GfK România, a precizat că tehnologia și schimbările comportamentului consumatorilor au remodelat peisajul comerțului, distribuția omnichannel devenind o strategie-cheie pentru succesul afacerilor și în România, aliniindu-se la trendul global din 2023. "Aceste schimbări oferă atât comercianților, cât și consumatorilor oportunități și avantaje semnificative. Prin adoptarea și implementarea unei strategii cu efect imediat, comercianții experimentează pentru soluția optimă de eficientizare a business-ului. Astfel, profilul comerciantului aflat într-o piață competitivă, influențată de un context economic alert se confruntă cu o mare varietate de provocări din zona de resurse umane cu impact și în lanțul logistic. Piața din România nu este departe de trendul global și reacțiile consumatorilor sunt similare: dacă privim ca referință 2022, în primul trimestru remarcăm o tendință valorică pozitivă pentru categoriile de telecom (23%) și electrocasnice mici (12%) alături de echipamente foto (23%) și echipamente de birou (4%). Este important să înțelegem cât mai repede comportamentul consumatorului influențat de conjunctura actuală și să ne adaptăm (…)", a spus Laurențiu Cozmean.
Raportul "Inflation, innovation, and insight: the key to recovery for T&D retailers in 2023" oferă o imagine globală a industriei tehnologice și a bunurilor de consum. Acesta evidențiază tendințele predominante în comportamentul consumatorilor și condițiile de piață și oferă informații și previziuni valoroase pentru lunile următoare. Raportul se bazează pe datele colectate de clienții care utilizează gfknewron, precum și pe expertiza analiștilor de date din GfK.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național