Piața globală a produselor de lux va crește cu cel puțin 5% în acest an
Numărul 25-26, 29 iun. - 12 iul. 2022 » Roza vânturilor
Vânzările globale de produse de lux urmează să înregistreze în acest an o creștere de cel puțin 5%, pe măsură ce cumpărătorii din SUA și Europa vor continua să achiziționeze ceasuri, bijuterii și încălțăminte scumpă, în pofida incertitudinii politice legate de conflictul din Ucraina și a exploziei inflației, a estimat firma de consultanță Bain, transmite Reuters, preluată de Agerpres. „Până acum, consumul nu pare să fie afectat”, susține Claudia D'Arpizio, partener la firma de consultanță Bain.
Potrivit celor mai conservatoare estimări ale Bain, vânzările globale de produse de lux vor ajunge la cel puțin 305 miliarde de dolari în acest an, în timp ce în conformitate cu un scenariu optimist ar putea ajunge chiar și la 330 miliarde de euro, continuând tendința de revenire rapidă înregistrată după ridicarea restricțiilor impuse în pandemie. Comparativ, estimările anterioare mizau pe o piață a produselor de lux cuprinsă între 300 și 310 miliarde de euro în acest an.
Bain a decis să își îmbunătățească estimările pentru a ține cont de vânzările solide actuale, a dezvăluit Claudia D'Arpizio, în pofida evoluțiilor negative înregistrate pe piețele bursiere din SUA și a îngrijorărilor cu privire la o posibilă recesiune economică.
„Suntem conștienți că suntem într-un context foarte turbulent”, a spus Claudia D'Arpizio.
Analiștii de la Bain au mai estimat că anul trecut vânzările mondiale de articole personale de lux, categorie care include articolele de îmbrăcăminte, accesorii și produse de frumusețe, au atins 288 miliarde de euro, devansând estimările anterioare de 283 de miliarde euro, grație cheltuielilor solide făcute în perioada sărbătorilor.
Chiar și cu inflația ridicată și cu perturbările provocate în China continentală de restricțiile impuse în contextul noului val de infecții cu COVID-19, firmele care produc articole de lux au profitat de cererea locală din Europa și SUA cu campanii eficiente de marketing.
„Cu siguranță că am fost uimiți de cât de rezistentă este încrederea consumatorilor, în pofida inflației”, a spus Claudia D'Arpizio.
Cheltuielile interne ale consumatorilor chinezi ar urma să își revină pe parcursul celui de al doilea semestru, estimează analiștii Bain, care menționează și Coreea de Sud ca o piață în creștere.
Potrivit unui raport publicat anterior de Bain, anul trecut SUA au detronat Europa din poziția de cea mai mare piață a luxului.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice