Piața locală de jocuri și jucării, estimată la aproape 1,2 miliarde de lei, în 2018
Telex » Știri 30 mai 2019
Cifra de afaceri din piaţa de jocuri şi jucării din România este estimată la aproape 1,2 miliarde de lei pentru anul 2018, cu circa 200 de milioane de lei peste datele anului 2017, comerţul reprezentând principalul motor al evoluţiei sectorului, potrivit unei analize realizate de KeysFin, informează Agerpres.
Afacerile din piaţa de jocuri şi jucării (producţie şi comerţ) au crescut cu peste o treime faţă de 2016, respectiv cu 344% faţă de 2013, la 950 de milioane de lei în 2017, evoluţia fiind stimulată de extinderea şi diversificarea ofertelor şi, bineînţeles, de creşterea puterii de cumpărare a românilor. „De la replici de instrumente muzicale, la board games şi drone, la jucării aspiraţionale sau inspirate de industria de entertainement, industria şi-a dezvoltat semnificativ ofertele, iar afacerile companiilor producătoare au evoluat cu un ritm de creştere excelent”, afirmă analiştii KeysFin.
Pe ansamblu, numărul companiilor din acest sector a scăzut cu 3% faţă de 2016, la 362, însă este cu 21% peste cel din 2013.
Interesant este că 42% dintre firmele din acest sector activează în producţie. „România stă foarte bine la capitolul creativitate, oferta de muncă în această industrie fiind una calitativă. Iar investitorii au înţeles şi exploatat la maximum acest potenşial, dovadă că numărul de angajaţi a crescut cu 18% faţă de 2016 şi cu peste 91% faţă de 2013, la aproape 4.000 de angajaţi în 2017”, afirmă analiştii.
Potrivit KeysFin, dintre cele 362 de companii luate în calcul în analiză, 165 au înregistrat profit în 2017, 144 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.
Rezultatul net al companiilor din piaţa de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut într-un ritm alert ajungând la un avans de 30% faţă de 2016, la aproape 100 de milioane de lei în 2017 pe fondul evoluţiei componentei de comerţ care, în 2017, a reprezentat 95% din rezultatul net al pieţei.
Potrivit KeysFin, industria mondială a jocurilor şi jucăriilor se află în plin proces de restructurare. Internetul, platformele online, inteligenţa artificială şi realitatea virtuală au determinat schimbări semnificative în comportamentul de joacă, de la cei mici la cei mari.
„Copiii sunt mai atraşi în prezent de jocurile digitale decât de jucăriile clasice, VR-ul tinde să ofere un mediu de gaming seducător. Sunt doar două dintre tendinţele într-o piaţă în care inovaţia şi tehnologia se impun tot mai pregnant”, afirmă analiştii.
Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor Publice (la sfârşitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor sau 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice