Piaţa serviciilor de consultanță a crescut cu circa 6%, în 2018
Numărul 11, 26 mar. - 1 apr. 2019 » Analize și sinteze
Digitalizarea reprezintă unul dintre principalele motoare de dezvoltare a pieței
Piața serviciilor de consultanță din România a înregistrat o creștere de circa 6% în 2018, față de 2017, situându-se în prezent la peste 200 milioane euro, ca cifră de afaceri a principalilor jucători de pe piață, potrivit unei analize realizate de Horváth&Partners. Activitatea companiilor care oferă servicii de consultanță în zona Europei de Est s-a intensificat, iar România a urmat această direcție. Autorii studiului se așteaptă la același procentaj de creștere și în 2019. Conform rezultatelor raportate de principalele companii de consultanță din regiune, România se clasează pe a doua poziție, în urma Poloniei, ca valoare a serviciilor de consultanță oferite de cei mai importanți jucători din domeniu, în 2018. Astfel, pe piața poloneză, companiile de consultanță au furnizat anul trecut servicii în valoare de peste 500 milioane euro.
„Pentru piața serviciilor de consultanță în management din România, 2018 a fost unul dintre cei mai buni ani din ultima perioadă. Digitalizarea este, încă din 2017, unul dintre principalele motoare ale pieței. În 2018, am avut un număr semnificativ de cereri de la clienți care doreau să-și crească nivelul de productivitate și să își eficientizeze procesele, astfel că au avut nevoie de consultanță pentru implementarea de servicii digitale. Majorările salariale au pus presiune pe multe companii, determinându-le să aloce mai multe fonduri pentru consultanță în vederea îmbunătățirii performanței și a reducerii de costuri”, a declarat Kurt Weber, Director General al Horváth&Partners Romania.
Potrivit analiştilor, în 2018 s-a înregistrat cea mai mare creștere a cererii de servicii de consultanță din ultimii cinci ani. Din punct de vedere al repartizării cererii, cele mai multe solicitări au venit din partea companiilor de servicii financiare, urmate de cele din sectorul energetic și al resurselor umane. În urma acestora vin sectorul de producție, serviciile, companiile cu profil tehnologic, de media și telecomunicații, precum și cele din retail. În 2018, sectoarele în care s-au observat cele mai importante creșteri în ce privește numărul de clienți pentru servicii de consultanță sunt producția si retailul, care au avut creșteri de circa 10%.
Autorii cercetării menţionează că, în ceea ce privește tipul de consultanță, cele mai solicitate domenii au fost: ▪ consultanța tehnologică, ce presupune sprijin în dezvoltarea și îmbunătățirea de servicii și instrumente în domeniile aplicațiilor mobile, social media, robotizare și automatizări, Internetul Lucrurilor (IoT), Inteligență Artificială (AI). Acest domeniu a înregistrat o creștere de aproximativ 10% în 2018; ▪ consultanța în îmbunătățirea proceselor operaționale, care a crescut cu 5% anul trecut; ▪ consultanța în elaborarea sau îmbunătățirea strategiei companiei, unde s-au înregistrat cu 5% mai multe cereri față de 2017; ▪ consultanța în Resurse Umane și managementul schimbării, care a înregistrat cu 5% mai multe solicitări în 2018; ▪ consultanța financiară, care a crescut cu 2%, pe parcursul lui 2018.
Estimările legate de evoluția pieței serviciilor de consultanță vizează strict managementul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor, fără a face referire la audit și serviciile conexe sau alte servicii de consultanță de afaceri, cum sunt consultanța fiscală, juridică sau consultanța în managementul riscului.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice