Piața serviciilor de streaming din România, estimată la 43 de milioane de euro în 2021 și 2022
Numărul 10, 16-22 mar. 2022 » Analize și sinteze
Piața serviciilor de streaming din România a înregistrat, în 2020, cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de 27,16%, la 29 milioane euro, iar estimările arată un avans de peste 22% în 2021 și 2022, până la un nivel de 43 milioane de euro, reiese dintr-o analiză realizată de strategy+business, publicație a rețelei globale PwC, relatează Agerpres. Pe acest fond, platformele de streaming (Netflix, Disney + sau Amazon Prime) au anunțat planuri de investiții în valoare de 230 de miliarde de dolari în conținut video în 2022, pentru a beneficia de creșterile estimate pentru aceste servicii în următorii ani, dar și pentru a-și păstra clienții și a atrage alții noi, într-o piață tot mai concurențială, notează sursa citată.
„Pentru sectorul streamingului, pandemia COVID-19 a reprezentat un șoc în ceea ce privește cererea, iar cifrele sunt uluitoare. Netflix, Amazon Prime Video și Hulu și-au văzut numărul de abonați crescând masiv, chiar și platformele nou lansate, precum Disney+ și HBO Max, au adunat zeci de milioane de clienți noi în câteva luni. Astfel că, după un an 2020 de creștere explozivă, companiile de streaming video trebuie să adopte noi strategii pentru a crea valoare pentru abonați, creatori de conținut și investitori”, se menționează în raport.
Un raport PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 (GEMO) arată că, la nivel global, piața serviciilor de streaming video a crescut cu rate cuprinse între 12,4% și 34,5% în ultimii cinci ani, până la 58,3 miliarde euro, în 2021, iar acest trend va continua. Astfel, până în anul 2025, se estimează o valoare de 81,3 miliarde de dolari a pieței de profil.
În ceea ce privește situația fiecărei platforme de streaming, Netflix, liderul pieței cu 222 de milioane de abonați la finalul anului 2021, a anunțat investiții care depășesc 17 miliarde de dolari pentru conținut video în 2022, cu 25% peste nivelul din 2021. „Investițiile vin în contextul în care organizația trebuie să înlocuiască sute de emisiuni și filme care vor fi scoase din platformă”, notează analiștii.
De asemenea, Amazon Prime Video (175 de milioane de abonați), Disney+ (cu aproape 120 de milioane de abonați) și Peacock, deținută de NBC Universal (cu aproximativ 54 de milioane de abonați) au anunțat creșterea investițiilor în acest an. „Cu toate că au în plan să cheltuiască în acest an miliarde de dolari pentru a câștiga lupta pentru abonați, este important modul în care acești bani vor fi cheltuiți. Calitatea conținutului video este cea care va dicta succesul, iar o singură gafă poate însemna un exod al abonaților. De asemenea, costul achiziției de conținut a crescut, iar mega dealurile au devenit obișnuință în lupta pentru clienți”, se precizează în raportul de specialitate.
Totodată, analiștii consideră că exclusivitatea joacă un rol major atunci când vine vorba despre atragerea clienților pe platformele de streaming.
Conform analizei de specialitate, în România, streamingul video a consemnat un salt de 27,16%, în 2020, până la 29 milioane euro. Pentru 2021 și 2022, estimările arată un avans de peste 22%, la un nivel de 43 milioane de euro.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice