Planificarea instruirii ucenicilor contabili în cadrul firmelor de contabilitate
Numărul 6, 16-22 feb. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Procesul de integrare a tinerilor ucenici contabili la noul loc de muncă trebuie să țină cont de tendințele actuale de pe piața muncii și de apariția unei noi generații de salariați. Cercetarea trasează liniile directoare inițiale ale activității ucenicilor contabili și propune un cadru conceptual pentru curriculumul destinat instruirii tinerilor salariați din cadrul firmelor de contabilitate. Studiul include două etape: o cercetare calitativă a proceselor de muncă din cadrul firmelor de contabilitate și una aplicativă, care a avut în vedere adaptarea proceselor de muncă la necesitățile de instruire ale ucenicilor. Articolul este util profesioniștilor contabili care angajează și instruiesc ucenici, dar și profesorilor de contabilitate, deoarece sunt prezentate modalități de adaptare a principiilor pedagogice la practica firmelor din domeniul contabilității. Rezultatele cercetării pot ghida absolvenții învățământului economic în privința cunoștințelor care sunt relevante pentru viitorii angajatori.
Clasificare JEL: M41, M12, I20
Articolul complet este disponibil în numărul 12/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național