Piața locală de e-Commerce a înregistrat vânzări în creștere cu 9%, în primul semestru

Piața locală de e-Commerce a înregistrat vânzări în creștere cu 9%, în primul semestru

Numărul 31-32, 7-20 aug. 2024  »  Analize și sinteze

Vânzările online în România au crescut cu peste 9%, în primul semestru din 2024 comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, reiese dintr-o analiză de specialitate, publicată de o platformă locală de soluții Saas pentru e-Commerce, relatează Agerpres. Potrivit datelor centralizate de MerchantPro, dinamica pozitivă se datorează, în principal, evoluției din al doilea trimestru, când s-a înregistrat o creștere în vânzări de peste 12%. Din punct de vedere al numărului de comenzi plasate de clienți, în prima jumătate a acestui an, creșterea rămâne stabilă, similară valorii din 2023, respectiv de +6,71%.

În perioada aprilie-iunie 2024, magazinele care activează în platforma MerchantPro au înregistrat o majorare de 12% în valoarea totală a bunurilor vândute, față de același interval din 2023. De asemenea, numărul comenzilor a crescut cu 7%, iar valoarea medie a acestora a înregistrat un salt de aproape 5%, la 54 de euro. Raportat la primul trimestru din 2024, creșterile au fost de 6% atât ca număr de tranzacții, cât și ca nivel al veniturilor, valoarea medie rămânând similară celei din primele trei luni ale anului precedent, de 53 de euro.

"Automatizarea și Inteligența Artificială, fidelizarea clienților, diversificarea modelelor de business și concurența crescută, printre principalele tendințe și provocări care caracterizează piața locală de e-commerce în prima jumătate a anului. Perspectivele de dezvoltare a pieței sunt susținute de dinamica reală din prima parte a anului. Piața de e-Commerce din România continuă să crească, alimentată de accesul la digitalizare și de creșterea veniturilor populației tinere și nativilor digitali, dar comerțul electronic a ajuns la vârsta maturității. Creșterile de la an la an sunt moderate, iar concurența crește permanent, în special de la concurenți internaționali puternici, atât branduri din UE sau, în ultimele 12 luni, jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global", estimează specialiștii.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.