Platformă eCommerce: Numărul comenzilor din online a scăzut cu 20%, în ultima săptămână din februarie
Telex » Știri 3 martie 2022
Numărul comenzilor online, la nivel global, în special pe segmente care în mod normal aveau o dinamică pozitivă în această perioadă, a scăzut cu 20%, în ultima săptămână din februarie, relevă datele analizate la nivelul magazinelor online găzduite de MerchantPro, platformă de soluții SaaS pentru eCommerce, informează Agerpres. „Februarie este natural o lună de creștere, mai ales pe segmente tradițional dinamice, cum sunt fashion, beauty, bijuterii, având în vedere perioada 14/24 februarie și începutul lunii martie. Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată și o punem pe seama evenimentelor recente de la graniță. Românii privesc cu precauție aceste evenimente și preferă să fie temperați în achiziții, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO și fondator MerchantPro.
Potrivit companiei, în timp ce începutul de an a fost unul puternic pentru comenzile online din România, cu creșteri de până la 30% în numărul și valoarea comenzilor, la nivelul lui februarie primele trei săptămâni arătau o dinamică similară cu cea din ianuarie (+27%), însă trendul a fost întrerupt brusc în ultima săptămână, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi față de săptămâna similară din anul 2021.
Astfel, dacă în 2021, în perioada 14 - 21 februarie vs 22 - 28 februarie, se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora, comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.
În această marjă, pe segmentul fashion, după o creștere medie, de la an la an, de 16% în numărul comenzilor în primele trei săptămâni din februarie, ultima săptămână a marcat o creștere de doar 5%. De asemenea, pe zona beauty, majorarea a fost de 22% în perioada analizată, în timp ce, în ultima săptămână din februarie, s-a înregistrat o scădere de 40% față de săptămâna precedentă, respectiv o diminuare de aproape 4% față de 2021. „Reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22 - 28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro. În intervalul 24 - 28 februarie, acesta a scăzut cu 23%”, se arată în comunicatul citat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice