MyWIZ, secretul contabililor de succes
PMB: Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze

PMB: Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze

Telex » Știri 29 iunie 2020  

Primaria Capitalei anunţă că 600 de vehicule vechi din parcul circulant al Societăţii de Transport Bucureşti (STB) vor fi modernizate şi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat, iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului, precizează Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), într-un comunicat. Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații. Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei stații de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, Bdul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.

„Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic. Prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli”, se menţionează în comunicat.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.