Potrivit unei propuneri legislative adoptate de Camera Deputaților, angajații vor avea acces online la datele proprii din REVISAL
Numărul 15-16, 20 apr. - 3 mai 2022 » Direct de la sursă
Camera Deputaților a adoptat miercuri, 20 aprilie, în calitate de for decizional, o propunere legislativă pentru modificarea și completarea art.34 din Legea nr.53/2003 privind Codul muncii, care prevede, printre altele, că registrul de evidență a salariaților este accesibil online pentru salariați/foștii salariați cu privire la datele care îi privesc.
Una dintre modificările operate prin noul act normativ vizează înscrierea în REVISAL a studiilor absolvite și a specialității studiilor pentru a veni în sprijinul celor care ocupă funcții pentru care sunt obligatorii anumite calificări. Astfel, potrivit documentului adoptat de Camera Deputaților, registrul general de evidență a salariaților se completează și se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării și cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaților, data angajării, funcția/ocupația conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative, nivelul și specialitatea studiilor absolvite, tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, perioada detașării și data încetării contractului individual de muncă.
Registrul general de evidență a salariaților este accesibil online pentru salariați/foști salariați, în privința datelor care îi privesc. Dreptul de acces se limitează la vizualizarea, descărcarea și tipărirea acestor date, precum și la generarea online și descărcarea unui extras din registru.
Vechimea în muncă și/sau în specialitate poate fi dovedită și cu extrasul prevăzut la alin.(51), în condițiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.
Metodologia de întocmire a registrului general de evidență a salariaților, înregistrările care se efectuează, condițiile privind accesul online al salariaților sau al foștilor salariați la datele din registru, inclusiv condițiile privind dovada vechimii în muncă și/sau în specialitate, precum și orice alte elemente în legătură cu întocmirea acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
Noul act normativ prevede că, în termen de 60 de zile de la data intrării lui în vigoare, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, se stabilesc procedura de acces online a salariaților sau foștilor salariați la datele din registrul general de evidență a salariaților, modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau în specialitate.
Propunerea legislativă adoptată de Camera Deputaților va fi transmisă Președintelui României, pentru promulgare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice