Poziția CNIPMMR față de Legea pentru promovarea produselor românești în supermarketuri
Numărul 13, 21 iunie - 4 iulie 2016 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
- susținerea distribuției și comercializării produselor IMM-urilor din România;
- instituirea obligativității pentru marile lanțuri de magazine de a asigura un spațiu minim de desfacere pentru prezentarea și comercializarea produselor tradiționale și locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori și meșteșugari;
- protecția împotriva înțelegerilor și practicilor anticoncurențiale sau abuzive;
- accelerarea plăților comercianților către IMM-urile furnizoare.
„Această lege este cerută de CNIPMMR de mai mulți ani. În opinia noastră, modificările constituie un pas înainte spre susținerea mediului de afaceri autohton și a micilor producători români și cred că aceste demersuri trebuie susținute în continuare. Capitalul românesc este într-o poziție delicată, trebuie să ne susținem întreprinzătorii autohtoni, micii întreprinzători, aceștia fiind cei care creează plusvaloare și care păstrează profitul în țară”, a declarat președintele CNIPMMR, Florin Jianu.
CNIPMMR susține Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare adoptată recent de Camera Deputaților, care valorifică propunerile sale și care va contribui la creșterea accesului produselor IMM-urilor din România pe piață, inclusiv al produselor tradiționale și locale ale micilor agricultori, precum și la promovarea comercializării produselor românești, ca efect al implementării dispoziției privind instituirea obligației ca, pentru categoriile carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație, să se achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft, corespunzător fiecărei categorii de produse alimentare, provenite din lanțul alimentar scurt, și a obligației de a organiza evenimente de promovare și vânzare a produselor alimentare românești, cu respectarea legislației sanitar-veterinare în vigoare.
Totodată, CNIPMMR își exprimă susținerea deplină pentru reglementarea termenului legal redus de plată pentru produsele alimentare proaspete, ce nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice, ceea ce îi va ajuta în principal pe micii agricultori.
- extinderea măsurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare către toate IMM-urile furnizoare – din industria ușoară, mobilă, produse chimice etc., care va stimula creșterea producției industriale autohtone și va reduce importurile;
- instituirea unei rețele de colectare în vederea distribuției produselor tradiționale și locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori și meșteșugari, cu implicarea financiară a fondurilor UE;
- instituirea obligativității pentru marile lanțuri de magazine de a asigura un spațiu minim de desfacere (30%) pentru prezentarea și comercializarea produselor tradiționale și locale realizate de IMM-uri, din industria ușoară, mobilă, produse chimice etc.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național