Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Preşedintele ANAF: Încercăm asigurarea unui tratament diferenţiat al contribuabililor în funcţie de comportamentul lor fiscal

Preşedintele ANAF: Încercăm asigurarea unui tratament diferenţiat al contribuabililor în funcţie de comportamentul lor fiscal

Numărul 20, 4-10 iunie 2019  »  Direct de la sursă

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va acorda mai multă atenţie prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale şi va încerca, prin înfiinţarea unor structuri noi, să asigure un tratament diferenţiat contribuabililor din România în funcţie de comportamentul lor fiscal, a anunţat noul preşedinte al instituţiei, Mirela Călugăreanu, citată de Agerpres. „Vreau să vă asigur că, în cel mai scurt timp, ANAF-ul va deveni acel partener atât pentru contribuabilii persoane fizice, cât şi pentru mediul de afaceri din România. Astfel, împreună cu Ministerul Finanţelor Publice, am elaborat un plan de măsuri care vizează o eficientă şi corectă colectare a veniturilor bugetului general consolidat, dar în egală măsură şi transformarea agenţiei într-o instituţie transparentă şi eficientă. Obiectivele pe care le avem în vedere sunt, în principal, următoarele: asigurarea unor servicii de calitate în relaţia cu contribuabilii, simplificarea documentelor de administrare fiscală care să susţină atât conformarea la declararea obligaţiilor fiscale, cât şi conformarea la plata acestora. De asemenea, un rol important o să-l acordăm prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale şi încercăm, prin înfiinţarea unor structuri noi în cadrul ANAF, asigurarea unui tratament diferenţiat acordat contribuabililor din România în funcţie de comportamentul lor fiscal. Acest plan de măsuri cuprinde acţiuni concrete şi clar definite, având stabilite responsabilităţi şi termene de implementare. Acestea vor începe să decurgă în perioada imediat următoare”, a spus Mirela Călugăreanu, într-o conferinţă de presă.

Noul şef al ANAF a menţionat, totodată, că planul de eficientizare şi transparentizare a activităţii instituţiei va fi pus în dezbatere publică începând de săptămâna viitoare. „Începând de săptămâna viitoare, vom supune consultării publice acest plan de eficientizare şi transparentizare a activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, consultându-ne în acest sens atât cu reprezentanţii mediului de afaceri, cu reprezentanţii organizaţiilor profesionale din domeniu, dar şi cu reprezentanţi ai mediului academic. În acest sens, dorim să implementăm o serie de măsuri. Prima dintre ele este reducerea numărului de formulare şi declaraţii fiscale pentru persoane juridice. Dacă veţi avea curiozitatea să vă uitaţi pe site-ul nostru, veţi constata că numărul de formulare şi declaraţii pe care contribuabilii din România trebuie să le depună este în jur de 600. De asemenea, analizăm posibilitatea simplificării în continuare a Declaraţiei unice pentru persoanele fizice şi vom evalua calitatea serviciilor acordate de către ANAF din perspectiva contribuabililor”, a subliniat Mirela Călugăreanu.

Potrivit acesteia, o prioritate va fi înfiinţarea, la nivelul ANAF, a Direcţiei Generale de Analiză de Risc, un element ce reprezintă cheia reformării administraţiei fiscale din România. „În perioada imediat următoare dorim să implementăm în sistem pilot pentru marii contribuabili un instrument standard de schimb de informaţii între autoritatea fiscală şi contribuabili. Acest sistem de lucru este consacrat la nivelul OECD sub denumirea SAF-T (Fişierul Standard de Audit/Standard Audit File for Tax - n. r.). Nu în ultimul rând, este o prioritate pentru noi înfiinţarea Direcţiei Generale de Analiză de Risc la nivelul ANAF, care are rolul de a defini un profil standard de risc al contribuabilului. Acest element reprezintă cheia reformării administraţiei fiscale din România, în sensul că, în funcţie de profilul de risc al contribuabilului, organele fiscale vor acţiona gradual aplicând întâi măsura notificării contribuabilului cu privire la posibilele diferenţe de impozite şi taxe, notificarea fiind urmată de mediere şi, în funcţie de feed-back-ul pe care îl primim de la contribuabil şi de modul în care acesta înţelege să se conformeze, urmează sau nu controale inopinate, inspecţii fiscale parţiale şi inspecţii fiscale generale”, a explicat ea.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.