Președintele ANAF: Peste 20.000 de oameni care au vândut în sistem online nu au depus nicio declarație
Telex » Știri 12 aprilie 2023
Peste 20.000 de oameni care au vândut în sistem online, cumulând împreună 2 miliarde de lei, nu au depus nicio declarație, a declarat, la un eveniment de profil, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Lucian Heiuș, citat de Agerpres. "La primul termen de depunere a declarației 395, cea pe care am implementat-o anul trecut - și a fost depusă de firmele de curierat, din păcate, pe analizele pe care le-am făcut, am constatat niște lucruri pe care noi le previzionam că se întâmplă. Foarte, foarte multe din vânzările în acest sistem online, prin aceste platforme - și care au fost duse prin curier cu plata ramburs, nu au fost declarate sub nicio formă. Peste 20.000 de oameni care au vândut prin acest mecanism, cumulând împreună 2 miliarde de lei, nu au depus nicio declarație. Cea mai mare sumă a fost la o persoană care a vândut anul trecut de 44 milioane lei, produse cosmetice, fără să depună nicio declarație - și pe care acum am identificat-o, pentru că toate plățile au fost făcute prin ramburs. Este clar că este un loc în care se produce evaziune fiscală - plata aceasta cu numerar, inclusiv pentru comerțul online. Și este încă un motiv care, pe noi, cei care stăm la aceasta masă, ne-a convins că trebuie, împreună, să demarăm această campanie de plată cu cardul, care este în beneficiul tuturor", a spus Lucian Heiuș, la conferința de lansare a Campaniei "Acceptă plata cu cardul".
La începutul lunii martie, președintele ANAF declarase că inspectorii Agenției au descoperit persoane fizice care au avut vânzări online de peste 1 milion de lei, într-o lună, menționând că în acele cazuri este vorba despre evaziune fiscală.
♦ Lucian Heiuș: Îi verificăm pe cei care au avut vânzări online în 2022 de peste 100.000 de euro
Inspectorii ANAF îi verifică pe cei care au avut vânzări anul trecut de peste 100.000 de euro, nu pe cel care își vinde din casă bicicleta copilului, schiurile care au rămas mici, clăparii, a declarat, în cadrul aceluiași eveniment, Lucian Heiuș. "Discutăm de fapte de comerț care nu sunt autorizate. După ce am făcut acea verificare pe tranzacțiile care s-au făcut, ca urmare a informațiilor din declarația 395 - și am constatat că sunt peste 20.000 și cu un volum de aproape 2 miliarde lei, am stabilit un prag de analiză de risc a noastră (...) Am zis să începem cu cei mai mari, cei mai mari fiind o persoană care a vândut prin comerț online de 44 milioane lei, 9 milioane de euro, și nu a declarat nimic. Mie mi se pare că omul ăla e și sărit un pic de pe fix. Cum să vinzi de 9 milioane de euro fără să declari nimic? Este clar că sfidezi orice regulă de bun simț", a spus Lucian Heiuș.
Întrebat dacă vor începe verificări și în rândul gospodinelor care comercializează cozonaci și alte produse specifice Sărbătorilor Pascale și care depășesc acel plafon, președintele ANAF a subliniat că românii nu ar trebui să cumpere astfel de produse de la persoane fizice neautorizate. "O gospodină care vrea să vândă prăjituri sau cozonaci prin online, nefiind autorizată, este ilegal ce face - pentru că poți să atentezi la sănătatea oamenilor, nu este legal - și toți consumatorii ar trebui să cumpere din magazinele organizate. Știu că este o practică", a adăugat Lucian Heiuș.
El a precizat că nu recomandă românilor să cumpere de la persoane fizice care fac reclame pe Facebook și care nu sunt autorizate și nu au laboratoare, nu au bucătării care să respecte minime condiții de igienă stabilite de legislația din România.
"Vinde prăjituri de casă, dar el, cine știe, le coace într-un garaj și le pune după aceea în vânzare și, Doamne ferește, te trezești cu o Salmonella sau altceva, nefiind înregistrat și să respecte condițiile de igienă", a mai spus președintele ANAF.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice