Președintele ANAT: Actuala ediție a Târgului de Turism al României constituie un al doilea moment zero al turismului românesc
Telex » Știri 25 februarie 2022
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) salută reluarea Târgului de Turism al României în perioada 24-27 februarie, eveniment unde ANAT este partener principal încă de la prima ediție, din aprilie 1999, relatează Agerpres. „După o pauză de doi ani, iată că turismul românesc se reîntoarce la normalitate, pas cu pas. Chiar dacă turismul a mers înainte, cu toate dificultățile și obstacolele întâmpinate, se simțea nevoia unui târg național de turism. Actuala ediție a Târgului de Turism al României - a cărui organizare a stat, până nu cu mult timp în urmă, sub semnul incertitudinii din cauza pandemiei - constituie un al doilea moment zero al turismului românesc. Putem să o luăm de la capăt și, cu experiența ultimilor doi ani, să dezvoltăm și mai mult industria călătoriilor. Avem agenții de turism expozante, regiuni, organizații, reprezentanțe ale altor țări. Consider că, pas cu pas, ne revenim la normal”, a declarat Dumitru Luca, președintele ANAT.
Acesta a precizat că, deși agențiile de turism au supraviețuit cu greu pandemiei, au dat dovadă de profesionalism, alături de ceilalți parteneri din turism, iar pentru următorul interval de timp perioadă se așteaptă la o perioadă de ascensiune a turismului, ținând cont de dorința oamenilor de a călători. „Turismul implică mult întâlnirile față în față, atât între partenerii de afaceri, cât și între turiști și prestatori, dar și cu partenerii din mass-media, care ne-au sprijinit întotdeauna. În industria serviciilor, contează foarte mult interacțiunea umană. Mă bucură că o parte dintre agențiile de turism au venit în întâmpinarea turiștilor cu oferte speciale și cu programe atractive. Agențiile de turism au supraviețuit - deși cu greu - pandemiei și au dat dovadă de profesionalism, alături de ceilalți parteneri din turism. Sperăm ca de acum înainte să avem o perioadă de ascensiune a turismului, ținând cont de dorința oamenilor de a călători. Și sperăm ca România să devină la rândul ei o destinație turistică și să dezvoltăm și partea de incoming, de atragere a turiștilor străini, deci de export de servicii”, a adăugat Dumitru Luca.
Potrivit sursei citate, ultimii doi ani, afectați de pandemia Covid-19, au determinat agențiile de turism să fie mai flexibile și mai creative. Astfel, oferta actuală este mai variată, pe lângă destinațiile clasice, agențiile oferind destinații exotice operate cu curse charter, curse charter din Baia Mare și Cluj-Napoca către litoralul bulgăresc, circuite inedite, în peste 100 de țări, dar și circuite și excursii interne, precum și mult mai multe oferte speciale de turism intern pe litoralul românesc pentru stațiunile balneo-climaterice, pentru stațiunile montane, în Delta Dunării sau chiar și pentru turismul de aventură.
Târgul de Turism al României, ediția de primăvară, se desfășoară, până la 27 februarie 2022, la Romexpo, și se bucură de prezența a 85 de companii renumite din industria turismului. Gradul de internaționalizare al târgului este de 46%, la #TTR2022 fiind prezente companii din 11 țări: Bulgaria, Grecia, Israel, Italia, Japonia, Moldova, Palestina, Maroc, România, Spania și Ungaria.
Accesul la eveniment se face pe baza Certificatului Verde, dar este permis și celor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR, însă nu mai vechi de 72 de ore, sau al unui test antigen rapid, nu mai vechi de 48 de ore. Testele trebuie efectuate într-o unitate medicală autorizată.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice