Prețul mediu al biletelor de avion s-a majorat cu 19%, în 2021
Numărul 2, 19-25 ian. 2022 » Breviar statistic
Prețul mediu al biletelor de avion a fost, în 2021, cu 19% mai mare decât în anul anterior, iar în topul celor mai populare destinații pentru români s-au aflat România, Marea Britanie și Italia, reiese dintr-o analiză de piață întocmită de agenția de turism online eSky, citată de Agerpres. Reprezentanții companiei subliniază că majorările de preț ale biletelor de avion s-au produs ca urmare a creșterilor de tarife pentru zborurile interne și intercontinentale. Astfel, prețul mediu al unui bilet de avion dus a fost de 155 de euro, iar în funcție de tipul de zbor, tarifele au fost următoarele: 70 de euro pentru un zbor intern, 90 de euro pentru zbor internațional, respectiv 303 euro pentru zbor intercontinental. „Interesant, în comparație cu 2019 și 2020, prețurile biletelor pentru zborurile intercontinentale au crescut cel mai mult. În 2019 s-a plătit, în medie, 250 de euro pentru un singur bilet, în timp ce în 2020 – 290 de euro. Totodată, este de remarcat că prețurile biletelor pentru rutele internaționale, de exemplu din România către țările europene, în 2021, au scăzut cu 5% față de 2020 și cu 11% față de 2019”, a declarat Marius Turbatu, Hub manager eSky România.
În cursul anului trecut, prima poziție în topul celor mai populare destinații pentru români s-a aflat România, iar principalele rute interne au fost spre București, Cluj și Bacău. Pe locul secund al ierarhiei se găsește Regatul Unit al Marii Britanii, cu destinația cea mai frecventă Londra, în timp ce următoarea în clasament este Italia, cu zboruri către Milano, Roma și Sardinia. Poziția a patra este ocupată de Germania, în frunte cu Frankfurt și Dortmund, iar locul 5 revine Spaniei, unde românii au zburat cel mai frecvent către Barcelona, Madrid, Alicante și Insulele Canare (în special Tenerife și Fuerteventura). Topul destinațiilor preferate de către români în anul 2021 este completat de Franța, Belgia, Irlanda, Țările de Jos și Turcia.
Pe segmentul asigurărilor de călătorie, autorii studiului arată că produsul All Risk, care permite anularea unei călătorii din diverse motive personale (de exemplu: îmbolnăvire, anularea unei cereri de concediu sau îmbolnăvirea unui animal de companie), a fost cel mai popular. Prin comparație, în 2019, doar 20% dintre rezervări aveau o asigurare de călătorie, în 2020 o pondere de 26%, iar în 2021 aproape un client din trei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice